ارسال به دیگران پرینت

اردوغان | آنکارا هیچ مشکل و مساله‌ لاینحلی با اروپا و هیچ کشوری در منطقه ندارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و کشورهای منطقه نداریم. تحولات منطقه‌ و جهان موید اهمیت و قدرت ترکیه است. ما به شرط احترام به حاکمیت، حق و حقوق و پتانسیل‌های ترکیه آماده گفت‌وگو و همکاری‌ها با همه طرف‌ها هستیم.


اردوغان  |   آنکارا هیچ مشکل و مساله‌ لاینحلی با اروپا و هیچ کشوری در منطقه ندارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: آنکارا هیچ مشکل و مساله‌ لاینحلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و هیچ کشوری در منطقه ندارد.

رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه قطعا در معماری سیاسی و اقتصادی جدید جهانی به جایگاهی شایسته دست خواهد یافت. با وجود بی‌خبری و عدم درک برخی‌ از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشورمان٬ به اهداف ۲۰۲۳ خود دست خواهیم یافت. با اعتقاد به اینکه بزرگترین غرور و سیاست، خدمت شبانه‌روز به مردم است، تلاش می‌کنیم. توقف نکرده و تا رسیدن به پیروزی نهایی به راه خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان اظهار کرد: ما مصمم هستیم که با تسریع در اصلاحات ساختاری و شکستن مثلث شرور بهره، ارز و تورمی که سعی می‌کنند ما را در آن حبس کنند، یک سیستم تولید و اشتغال محور راه‌اندازی کنیم. امیدوارم همانطور که به ملت خود وعده داده‌ایم، سال ۲۰۲۱ سال اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی در ترکیه باشد.

او ادامه داد: اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و کشورهای منطقه نداریم. تحولات منطقه‌ و جهان موید اهمیت و قدرت ترکیه است. ما به شرط احترام به حاکمیت، حق و حقوق و پتانسیل‌های ترکیه آماده گفت‌وگو و همکاری‌ها با همه طرف‌ها هستیم.

اردوغان خاطرنشان کرد: کشور ما دیگر با بهانه گروه‌های حاشیه‌دار، سوء استفاده از اپوزیسیون یا فعال سازی مکانیسم‌های جهت‌دار خارجی، از راه خود بازنمی‌گردد. هر تحول صورت گرفته در منطقه و سراسر جهان، مهر تاییدی است بر قدرت و اهمیت ترکیه. فعالیت‌های‌مان با سرمایه گذاری، پروژه و بهره‌برداری در هر زمینه به‌ویژه در حوزه حمل و نقل ادامه دارد. در کنار مبارزه با ویروس کرونا از سرمایه گذاری، تولید و تجارت نیز غافل نیستیم.

او اضافه کرد: بدون افتادن در تنش‌های غیر ضروری به مسیر خود ادامه داده و امیدواریم به هدف خود که کاهش وابستگی خارجی کشورمان به گاز طبیعی است، دست یابیم. ما در تلاشیم کشورمان نه تنها به منابع هیدروکربنی بلکه سایر منابع طبیعی و زیرزمینی‌مان دست یابد. تنها در ۴ سال گذشته، ۴.۴ میلیون متر حفاری انجام شده یک رکورد تاریخی در این منطقه محسوب می‌شود. هیچ کس نمی‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم مانع کشور برای دستیابی به اهدافش شود.

 

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه