ارسال به دیگران پرینت

پومپئو:

برجام | شرکت‌های آمریکایی مجاز به تجارت در ایران نبودند/عجیب است.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» گفته که حتی در دوران اجرایی شدن برجام هم شرکت‌هایی آمریکایی مجاز به تجارت در ایران نبوده‌اند و این مسئله را «عجیب» خوانده است.

 برجام  |  شرکت‌های آمریکایی مجاز به تجارت در ایران نبودند/عجیب است.

وزیر خارجه آمریکا گفته زمانی که کشورش داخل برجام بوده هم شرکت‌هایی آمریکا مجاز به تجارت در داخل ایران نبوده‌اند.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش علیه ایران دفاع کرده است.

او در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» گفته که حتی در دوران اجرایی شدن برجام هم شرکت‌هایی آمریکایی مجاز به تجارت در ایران نبوده‌اند و این مسئله را «عجیب» خوانده است. پامپئو همچنین روشن کرده که بازگشت به چنین توافقی را در شرایطی که فقط به اروپایی‌ها اجازه تجارت با ایران می‌دهد، صلاح نمی‌داند.

او در دفاع از خروج از برجام گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به حالتی که سیاست‌های ماقبل ما برقرار می‌ماند خیلی فقیرتر است فکر کنم رئیس‌جمهور ایران گفت که حدود ۷۰ میلیارد دلار فقیرتر است.»

پامپئو در ادامه مدعی شد: «این پول ترور است؛ پول خونریزی است که در دست‌های آنها است. برگردیم و به ایرانی‌ها پاداش بدهیم؟ به آنها تنفس اقتصادی بدهیم؟ به فرانسوی‌ها یا انگلیسی‌ها اجازه دهیم آنجا تجارت کنند؟ به یاد داشته باشید حتی در دوران توافق هسته‌ای، شرکت‌های آمریکایی مجاز نبودند آنجا تجارت کنند. چقدر این عجیب است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه