ارسال به دیگران پرینت

نخست‌وزیر بریتانیا؛ در مورد مسائل هند و پاکستان صحبت کرد.

نماینده پارلمان بریتانیا در پاسخ به نخست وزیر این کشور:"اعتراض کشاورزان هیچ ارتباطی با هند و پاکستان ندارد. این باور کردنی نیست که نخست وزیر این موضوع را نمی داند".

نخست‌وزیر بریتانیا؛ در مورد مسائل هند و پاکستان صحبت کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا با پاسخی اشتباه در باره اعتراض چند هفته‌ای کشاورزان هند، در رسانه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار گرفت. او در پاسخ به اعتراض کشاورزان هندی، به درگیری های هند و پاکستان اشاره کرد.

 نخست‌وزیر بریتانیا پس از سخنرانی روز چهارشنبه در  مجلس عامه (عوام) پارلمان بریتانیا در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض کشاورزان هند به قانون جدید، به ارتباط آن به دهلی نو و دشمنی دیرنه‌اش با پاکستان اشاره کرد.

در طول سخنرانی و سوال در پارلمان بریتانیا، یکی از نمایندگان هندی تبار پارلمان بریتانیا یعنی سیک "تانمانجیت" گفت که پلیس هند از "آب پرفشار، گاز اشک‌آور و زور" علیه معترضان هندی استفاده کرده‌اند. این عضو پارلمان بریتانیا موضع‌گیری دولت بریتانیا را در مورد تظاهرات ماه‌های گذشته در هند زیر سوال برد.

سیک "تانمانجیت" از "بوریس جانسون" پرسید: "آیا نخست‌وزیر نگرانی، اضطراب و امید ما برای حل بن‌بست فعلی را به نخست‌وزیر هند منتقل می‌کند؟ آیا نخست ‌وزیر هند موافق است که همگان حق عتراض صلح‌آمیز را دارند؟

بوریس‌ جانسون در روز چهارشنبه در مجلس عوام در لندن صحبت کرد

گیج شدن نخست‌وزیر بریتانیا در پارلمان: اعتراض کشاورزان یا درگیری با پاکستان؟

جانسون در این باه گفت: نظر ما این است او مرد محترم و شریفی است و با این وجود ما نگران آن چیزی هستیم که بین هند و پاکستان اتفاق می‌افتد.

جانسون افزود: این موضوعات از مسائل اصلی بین دو دولت هستند و من می‌دانم او (نخست‌وزیر) هند به خوبی به این مسئله آگاه است.

کمی پس از این اظهار نظر کاربران توییتر بوریس جانسون را به خاطر سخنان گیج‌کننده وی مسخره کردند. "افضل خان" نماینده دیگر پارلمان بریتانیا این موضوع را برای جانسون "بسیار سطح پائین" خواند.

 او در توییتش نوشت: دوست من از نخست‌وزیر سوال مهمی در مورد اعتراضات صلح‌آمیز کشاوزان در دهلی پرسید.

توییت "افضل خان" نماینده پارلمان بریتانیا در باره پاسخ اشتباه نخست وزیر بریتانیا

گیج شدن نخست‌وزیر بریتانیا در پارلمان: اعتراض کشاورزان یا درگیری با پاکستان؟

نخست‌وزیر نیز در پاسخی تکراری و غیر مرتبط در مورد مسائل هند و پاکستان صحبت کرد.

"خان" افزود: "این موضوع هیچ ارتباطی با هند و پاکستان ندارد. این باور کردنی نیست".

این تظاهرات مربوط به سه قانون در حوزه کشاورزی است که در سال جاری توسط دولت "ناندرا مودی" نخست وزیر هند تصویب شده است.

قوانین جدید دولت مقررات فروش، قیمت‌گذاری و انبارداری محصولات کشاورزی را حذف یا کاهش می‌دهد. کشاورزان می‌گویند این قانون به معیشت آنها آسیب زده و فقط به سود شرکت‌های بزرگ است.

در روزهای گذشته هزاران کشاورز که بیشتر آنها از ایالت‌های پنجاب و "هاریانا" در هند بوده‌اند، بیش از 2 هفته اعتراض کرده و بزرگراه‌های اصلی متصل به دهلی نو و ایالات همسایه را بستند.

"زهرا سلطانا" یکی دیگر از اعضای پارلمان بریتانیا نیز اظهار داشت که به نظر می‌رسد جانسون اعتراض کشاورزان را با درگیری هند و پاکستان بر سر مناقشه کشمیر اشتباه گرفته است.

سلطانا در توییتر خود نوشت: "آیا این مسئله زیادی است که از نخست وزیر بخواهیم تفاوت بین کشمیر و پنجاب را بداند؟"

هند و پاکستان بر سر مسائلی مانند حاکمیت کشمیر با هم اختلاف دارند. کشمیر منطقه مسلمان‌نشین و مورد مناقشه هند و پاکستان است و هر کشور، کنترل بخشی از آن را در دست دارد. بسیاری از کشمیری‌ها خواستار ادغام با پاکستان و یا استقلال هستند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه