ارسال به دیگران پرینت

فرماندار جورجیا درخواست ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را رد کرد

فرماندار ایالت جورجیا در آمریکا درخواست رئیس جمهور این کشور برای برگزاری یک نشست ویژه با حضور قانونگذاران ایالتی جهت ابطالِ پیروزی «جو بایدن» در این ایالت را رد کرد.

فرماندار جورجیا درخواست ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را رد کرد

 روزنامه واشنگتن پُست به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «برایان کِمپ» فرماندار ایالت جورجیا روز شنبه درخواست «دونالد ترامپ» برای برگزاری یک نشست ویژه با حضور قانونگذاران ایالتی با هدفِ ابطال پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در این ایالت و «انتصاب برگزینندگانی که از او حمایت کنند» را رد کرد.

طبق این گزارش، ترامپ از فرماندار جورجیا خواست تا تقاضای بازرسی از امضاهای ثبت شده بر آرای پستی را ارائه کند؛ تقاضایی که به گفته برایان کمپ، در حوزه اختیارات او نیست.

فرماندار ایالت جورجیا روز شنبه در یک پیام توئیتری نوشت که او برای سومین بار جهت انجام بازرسی «درخواست رسمی» داده است. کمپ در این توئیت نوشت: «همانطور که امروز صبح به رئیس جمهور گفتم، من برای بازرسی امضا [آرای پستی] سه بار درخواست رسمی داده ام»..

اوایل روز پنج شنبه فرماندار ایالت جورجیا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز تأکید کرد که طرح تقاضا برای بازرسی امضاها تنها در حوزه اختیارات وزیر داخلی ایالت جورجیا، «براد رافنسپرگر»، است و این مقام تاکنون دستور این بازرسی را صادر نکرده است.

این در حالی است که ترامپ بر شدت اقدامات خود برای اثبات ادعاهایش مبنی بر تقلب انتخاباتی در چندین ایالت مهم این کشور افزوده است.

روز شنبه، ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت در صورتی که مقامات ایالتی [جورجیا] فرآیند «ساده تأیید امضا» را اجرا می کردند، او «به آسانی و به سرعت» در ایالت جورجیا پیروز می شد.

رئیس جمهور کنونی آمریکا قرار است شامگاه شنبه در یک گردهمایی انتخاباتی و برای اعلام حمایت از دو نامزد جمهوریخواه، «دیوید پِردو» و «کِلی لئوفلر»، جهت کسب کرسی جورجیا در مجلس سنا شرکت کند. روز پنجم ژانویه مرحله نهایی انتخابات سنا در ایالت جورجیا برگزار می شود. نتیجه این انتخابات تعیین خواهد کرد که کدام حزب دموکرات یا جمهوریخواه اکثریت را در مجلس سنا بدست می آورد.

شایان ذکر است که به رغم ادعای تقلب انتخاباتی در ایالتهای مهم و کلیدی آمریکا از سوی تیم انتخاباتی ترامپ و طرح دعاوی حقوقی در این ایالات، ترامپ با آغاز فرآیند رسمی انتقال قدرت به «جو بایدن» رقیب دموکرات خود که از سوی رسانه های جریان اصلی در آمریکا به عنوان برنده انتخابات ۲۰۲۰ معرفی می شود، موافقت کرد.

 
منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه