ارسال به دیگران پرینت

حاصل سیاست «تحمل صفر» ترامپ در مناطق مرزی:

از والدین ۶۲۸ کودک هنوز خبری نیست.

دادگاهی در آمریکا روز چهارشنبه کمیتۀ جستجو را موظف به ادامه تحقیقات برای یافتن والدین ۶۲۸ کودکی کرد که به دستور دولت ترامپ در مرز مکزیک و ایالات متحده از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

 از والدین ۶۲۸ کودک هنوز خبری نیست.

دادگاه همچنین دولت را موظف کرد تا علاوه بر شماره تلفن‌هایی که هفته گذشته در اختیار این کمیته گذاشته، اطلاعات بیشتری را برای به نتیجه رسیدن کار کمیتۀ جستجو فراهم کند.

این باور وجود دارد که والدین ۳۳۳ نفر از این کودکان در خاک ایالات متحده و والدین ۲۹۵ نفر دیگر از آنها در خارج از مرزهای این کشور هستند.

تصمیم اخیر دادگاه حاصل یکی از آخرین تلاش‌های وکلا و انجمن‌ها در راه اتحاد مجدد خانواده‌هایی است که در چهارچوب سیاست «تحمل صفر» دونالد ترامپ در قبال مهاجران غیرقانونی، به اجبار در مناطق مرزی از یکدیگر جدا شده و پدر و مادرها را تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

دولت ترامپ در ۲۵ نوامبر سرانجام شماره تلفن‌ها و دیگر اطلاعاتی را که پایگاه داده‌های دفتر رسیدگی به امور مهاجرت در وزارت دادگستری در اختیار داشت در اختیار کمیته جستجو قرار داد؛ این دفتر وظیفه اداره دادگاههای مهاجران را برعهده دارد.

لی گلرنت، عضو اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و وکیل والدین می‌گوید که دریافت این اطلاعات پس از تحت فشار گذاشتن دولت ترامپ آنهم برای مدتی بیش از یکسال ممکن شده است.

او می‌گوید: «این اطلاعات را یک روز قبل از عید شکرگذاری دریافت کردیم؛ آنهم پس از آنکه برای مدت یک سال اعتراضات جهانی نسبت به سرنوشت این کودکان و بی‌خبری از والدینشان ادامه داشت.»

بیش از ۲۷۰۰ کودک تا ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی در مناطق مرزی از والدینشان جدا شدند؛ یعنی تا زمانی که در نهایت دانا سبراو، قاضی منطقه‌ای در سن دیه‌گو دستور توقف اجرای سیاست «تحمل صفر» در مناطق مرزی و اتحاد دوباره خانواده‌ها را داد. با این وجود از والدین ۶۲۸ کودک هنوز خبری نیست.

جو بایدن در هفته‌های آخر مبارزات انتخاباتی خود به اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا قول داد که به آنها برای یافتن والدین کودکان کمک کند. این اتحادیه همچنین از بایدن خواست که به خانوادۀ کودکان جدا شده، اجازه ورود به خاک ایالات متحده و داشتن یک موقعیت قانونی را بدهد.

لی گلرنت، وکیل والدین می‌گوید: «گاه خانواده‌ها را پیدا می‌کنیم؛ اما نمی‌توانیم به آنها اجازه ورود به آمریکا برای پیوستن به را کودکانشان را بدهیم. فقط دولت می‌تواند چنین حقی را به آنها اعطا کند.»

گروه بزرگی از داوطلبان در عملیات جستجو برای یافتن والدین در مرکز آمریکا همکاری داشتند. آنها این کار هم از طریق جستجوی تلفنی والدین و هم جستجوی خانه به خانه انجام می‌دادند؛ اما این برنامه درنهایت با شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

 

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه