ارسال به دیگران پرینت

نخستین محموله صادراتی ایران به افغانستان رسید

نخستین محموله صادراتی از جمهوری اسلامی ایران از طریق راه آهن هرات - خواف وارد استان هرات در این کشور شد که با استقبال گرم افغانها مواجه شده است. یک مقام محلی استان هرات افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد نخستین محموله‌ وارداتی ایران با ۵۰۰ تُن سیمان، از طریق خط آهن هرات- خواف وارد کشور شد.

نخستین محموله صادراتی ایران به افغانستان رسید

طبق گفته یک مقام محلی استان هرات افغانستان، نخستین محموله‌ وارداتی ایران با ۵۰۰ تُن سیمان، از طریق خط آهن هرات- خواف وارد کشور شد.

نخستین محموله صادراتی از جمهوری اسلامی ایران از طریق راه آهن هرات - خواف وارد استان هرات در این کشور شد که با استقبال گرم افغانها مواجه شده است.

یک مقام محلی استان هرات افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد نخستین محموله‌ وارداتی ایران با ۵۰۰ تُن سیمان، از طریق خط آهن هرات- خواف وارد کشور شد.

براساس گفته مقامات محلی هرات در غرب افغانستان این محموله آزمایشی انتقال داده شد تا مشکلات و چالش‌های احتمالی این مسیر روشن شود، زیرا در روزهای آینده این مسیر بصورت رسمی توسط مقامات دو کشور افتتاح خواهد شد.

پیش از این نیز چند واگن از جمهوری اسلامی ایران در سفر هیات ایرانی به هرات به این کشور انتقال داده شده بود.

گفتنی است که ساخت این راه آهن در چهار قطعه و در مجموع طول ۱۹۳ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

این مسیر ریلی شهر هرات واقع در غرب افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل کرده و با تکمیل و بهره‌برداری آن پیش‌بینی می‌شود سالانه دو میلیون تن کالا و ۲۰۰ هزار مسافر توسط آن جابجا شود.

امور عمران، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی پیشتر اعلام کرده بود که دو قطعه از مسیر خط آهن خواف - هرات به طول ۷۷ کیلومتر از خواف تا مرز افغانستان در خاک ایران قرار دارد که از مدت ها پیش آماده بهره‌برداری شده است.

دو قطعه دیگر از مجموع طرح راه‌آهن خواف – هرات به طول ۱۱۶ کیلومتر در خاک کشور افغانستان قرار دارد.

خط ریلی خواف - هرات علاوه بر آنکه از نظر حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیاری دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرق آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

نخستین محموله صادراتی ایران از راه آهن هرات - خواف به افغانستان رسید

نخستین محموله صادراتی ایران از راه آهن هرات - خواف به افغانستان رسید

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه