ارسال به دیگران پرینت

پامپئو: کسانی که در دولتی با حضور حزب‌الله لبنان شرکت کنندتحریم میشوند

ایالات متحده تهدید کرده که هر کسی را که در دولتی با حضور حزب الله در لبنان مشارکت کند تحریم خواهد کرد.

پامپئو:  کسانی که در دولتی با حضور حزب‌الله لبنان شرکت کنندتحریم میشوند

این نشریه لبنانی خبر داد که ایالات متحده تهدید کرده هر کسی را که در دولتی با حضور حزب الله لبنان مشارکت کند تحریم خواهد کرد و این موضوع عامل اصلی بلاتکلیفی دولت لبنان شده است.

به گزارش نشریه «الاخبار»، نزدیک به حزب الله لبنان، به نقل از منابع آگاه، در ۱۴ نوامبر، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه امریکا، در ضیافت شام «جیمی مکورت»، سفیر آمریکا در پاریس، با حضور شماری از دیپلمات‌های لبنانی به صراحت تأکید کرده که اگر دولتی با مشارکت حزب الله لبنان تشکیل شود، هر کس که در آن عضو باشد تحریم می‌شود.

براساس این گزارش، یک روز بعد این اظهارات، سفیر آمریکا در فرانسه از چند کانال به مقامات لبنانی این پیغام را فرستاده که «آمریکا مشارکت حزب الله در دولت جدید لبنان را برنمی‌تابد و هرکس در چنان دولتی حضور داشته باشد تحریم می‌شود».

طبق میدل ایست نیوز، این منابع تأکید کرده‌اند که پیغام آمریکا قاطع و غیر قابل مذاکره بوده است و در دیدار پامپئو با رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه نیز بحث درباره موضوع لبنان بسیار مختصر بوده و فقط ماکرون توانسته موافقت پامپئو با تعویق تحریم‌ها را بگیرد.

به گفته این منابع، این تهدید باعث شده که «سعد حریری»، مأمور تشکیل کابینه، در تنگنا قرار بگیرد و همه متقاعد شوند که برای تشکیل دولت لبنان باید منتظر آغاز به کار دولت بایدن بود و این معنایی جز تشدید بحران‌های اقتصادی و اجتماعی لبنان دارد و چه‌بسا به عقب‌نشینی حریری از نخست‌وزیری بینجامد.

این نشریه همچنین تأکید کرده که در چنین شرایطی موضوع فعال کردن دولت پیشبرد امور به ریاست «حسان دیاب» بار دیگر در حلقه‌های سیاسی لبنان مطرح شده است هرچند موانع حقوقی جدی در برابر آن وجود دارد.

ایالات متحده در اوایل ماه جاری میلادی «جبران باسیل» از شاخص‌ترین رهبران سیاسی مسیحی لبنان را تحریم کرد؛ اقدامی که باعث اختلال در روند تشکیل دولت لبنان شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه