ارسال به دیگران پرینت

نیوزویک | مردم ایران امیدوار به تغییر سیاست خارجی آمریکا هستند

با انتخاب بایدن امیدها برای بهبود روابط ایران و آمریکا بیشتر شده است اما برخی معتقدند تا دیدن نتایج عملی نمی‌توان با یقین نتیجه‌گیری کرد. لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا خوب است اما تا وقتی که تحریم ها به قوت خود باقی است، مشکلات هم هستند. ایالات متحده ابتدا باید حسن نیت خود را نشان دهد.

نیوزویک  |  مردم ایران امیدوار به تغییر سیاست خارجی آمریکا هستند

به نقل از نیوزویک، توافق برجام که به تغییر روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده منجر شد؛ توافقی بود که بسیاری از ایرانی‌ها از آن حمایت کردند.

این گزارش ادامه می‌دهد: خروج دونالد ترامپ از توافق و تحریم‌های سخت، اقتصاد کشور را با مشکل روبه‌رو کرده و دو کشور را چندین بار به آستانه جنگ کشانده است. مردمی که همواره با تحریم‌ها مواجه بوده‌اند، این بار و در شرایط ویروس کرونا ناامید به نظر می‌رسند.

نیوزویک می‌افزاید: حالا با انتخاب بایدن امیدها برای بهبود روابط ایران و آمریکا بیشتر شده است اما برخی  معتقدند  تا دیدن نتایج عملی نمی‌توان با یقین نتیجه‌گیری کرد. لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا خوب است اما  تا وقتی  که تحریم ها به قوت خود باقی است، مشکلات هم هستند. ایالات متحده ابتدا باید حسن نیت خود را نشان دهد.

این نشریه ادامه می‌دهد: ‌مقامات ایرانی نیز با انکار توجه به نامزد مورد علاقه، از لزوم  بازگشت ایالات متحده به برجام می‌گویند. با این حال، رسانه‌های ایرانی و مردم با علاقه اخبار  انتخابات آمریکا را پیگیری می‌کنند و عده‌ای بیشتر  از باخت ترامپ خوشحال هستند. کشور زیر فشارهای سختی است و کمبود دارو در همه‌گیری کرونا زندگی بسیاری را تهدید می‌کند. ایرانیان امیدوار هستند که یک تغییر سیاسی در واشنگتن به یک تغییر اقتصادی در ایران بینجامد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه