ارسال به دیگران پرینت

یک کارشناس مسایل بین‌الملل: در زمان تحریم، همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی هستند

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوهای انجام شده در سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان کمک می‌کند تا فهم مشترکی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بین طرفین پدید آید.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل: در زمان تحریم، همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی هستند

محسن روحی صفت  در ارزیابی خود از سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان اظهار کرد: پاکستان به عنوان کشور همسایه ما از نظر سیاست خارجی با اهمیت است و اولویت سیاست خارجی نیز همسایگان هستند به ویژه در زمان تحریم ها اهمیت آن بیش از گذشته است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل تصریح کرد: مسائلی مانند تحولات منطقه، بین الملل، خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین افغانستان از دیگر موضوعات مهمی است که لازم بود با مقامات پاکستانی درباره آنها گفت‌وگو شده و دیدگاه‌ها روشن و اختلاف نظرها برای طرفین تبیین شود تا به فهم مشترکی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دست یابند. 

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد : مساله اقتصادی بین ایران و پاکستان از دیگر موضوعات مورد بحث در جریان این سفر بود و درباره صادرات، واردات و همچنین بازارهای مرزی و گشایش بازار مرزی توافق هایی صورت گرفت.

روحی صفت در ادامه افزود: مساله افغانستان نیز در جریان این سفر مورد بررسی قرار گرفت به ویژه موضوع توافق صورت گرفته برای خروج نیروها و تاثیرات آن بر منطقه، با توجه به این که در صحنه بین الملل جابجایی قدرت در آمریکا در حال اتفاق است و باید دید چه تاثیراتی بر این توافق دارد.

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه ادامه داد: از آنجایی که پاکستان روابط نزدیکی با جمهوری آذربایجان و ایران دارد موضوع قره باغ هم مورد گفت و گو قرار گرفت تا مواضع شفاف تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه مساله تهاتر نیز در سفر وزیر خارجه به پاکستان بررسی شد، گفت: با توجه به تحریم های آمریکا و عدم امکان انتقال ارز، گفت و گوهایی انجام شد تا از طریق تهاتر بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

این دیپلمات پیشین کشورمان در پایان اظهار کرد: درباره کووید 19 هم صحبت شد تا با توجه به ارتباطاتی که مردم دو کشور دارند آسیب های ناشی از آن  کمترین تاثیر را داشته باشد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه