ارسال به دیگران پرینت

دیدار ظریف با همتای پاکستانی‌اش

دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور هیئتهای دو طرف برگزار شد.

دیدار ظریف با همتای پاکستانی‌اش

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای دیداری رسمی در پاکستان به سر می برد امروز با شاه محمود قریشی  همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این ملاقات زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه سیاسی ، اقتصادی و بین المللی دو کشور را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این دیدار به علایق عمیق تاریخی و فرهنگی بین ملت های دوکشور اشاره و آمادگی کشورمان برای توسعه همه جانبه مناسبات با پاکستان را ابراز داشت.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه گذرگاههای مرزی با پاکستان ، از تصمیم دولت این کشور در خصوص گشایش بازارچه های جدید مرزی در جهت توسعه مناسبات تجاری دو کشور استقبال و آمادگی کشورمان برای توافق پیرامون‌ روشهای جدید تبادلات تجاری را   اعلام کرد.

ظریف با اشاره اهمیت تقویت امنیت مرزهای دو کشور ، ضرورت مشورتهای مستمر در این خصوص را یادآور شد.  

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار از ایران به عنوان یک دوست و همسایه مهم پاکستان یاد کرد و از اقدامات عملی دولت این کشور برای توسعه همکاری تجاری و اقتصادی با ایران خبر داد و اظهار داشت: دولت پاکستان تصمیم گرفته است به تبادلات تجاری مرزی دو کشور کمک کند.

وزیر خارجه پاکستان برقراری صلح و امنیت در مرزهای ایران و پاکستان را حایز اهمیت زیادی دانست و تاکید کرد این کشور اجازه اقدامات خصمانه علیه ایران را نخواهد داد.

تحولات منطقه ای، مسایل جهان اسلام، مقابله با اسلام هراسی، همکاریهای منطقه ای بویژه تقویت سازمان اکو، مبارزه مشترک با تروریسم و مهاجرتهای غیرقانونی و تسهیل سفرهای زیارتی و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک از جمله دیگر مسائل مورد مذاکره و تفاهم وزرای خارجه ایران و پاکستان در اسلام آباد بود.

 

 

منبع : ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه