ارسال به دیگران پرینت

جو بایدن | شبح رای مخفی ترامپ در سال ۲۰۲۰ گسترده است.

نشریه آمریکایی هیل روز چهارشنبه درباره رای مخفی طیفی از جمهوریخواهان به جو بایدن نامزد دموکراتها در انتخابات پیش روی آمریکا نوشت: آنها را رای‌دهندگان مخفی جو بایدن نامزد دموکراتها بنامید؛ گروهی از جمهوریخواهان که هیچ‌گاه از یک نامزد دموکرات حمایت نکرده‌اند، اما ناگهان به سمت بایدن گرایش می‌یابند.


 جو بایدن  |  شبح رای مخفی ترامپ در سال ۲۰۲۰ گسترده است.

جالب است که این افراد نمی خواهند هیچ کس از رای مخفی شان سر درآورد.

در سال ۲۰۱۶، برخی استراتژیست ها به این نتیجه رسیدند که شماری از رای دهندگان به طور مخفیانه به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رای می دادند، اما از سوی نظرسنج ها برگزیده نمی شدند.

اما استراتژیست ها امسال از کار رای دهندگان به بایدن در ایالت ها و بخش های قرمز (رنگ انتخاباتی جمهوریخواهان) شگفت زده اند که دیدگاهشان را مخفی نگه می دارند، اما علاوه بر کمک به پیروزی بایدن در ایالت هایی چون میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا، امکان برد وی در ایالت های دیگری چون آیوا، کارولینای شمالی و جورجیا را که دموکرات ها در سال ۲۰۱۶  نتیجه را به ترامپ واگذار کردند، فراهم می سازند.

در فلوریدا که یک ایالت مهم میدان نبرد برای انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات سال جاری است، ممکن است نگرانی هایی درمورد حمایت از بایدن وجود داشته باشد.

یک فرد جمهوریخواه که از بایدن حمایت می کند، به نشریه هیل گفت: در مورد این مساله چیزی نمی گویم. وی افزود: مساله این نیست که به خاطر رای به بایدن شرمسارم، در حالی که کار درست را انجام می دهم.

با این حال، شماری از جمهوریخواهان وفادار نبودنشان به ترامپ را با صدای بلند اعلام کرده اند که از جمله آنها «کالین پاول» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و «مایکل استیل» رئیس سابق کمیته ملی جمهوریخواهان بوده اند.

گروهی از مشاوران سابق جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز به طور علنی از بایدن حمایت و در وب سایت های خود صفحه هایی برای جمع آوری کمک های مالی به نفع وی راه اندازی کرده اند.

با این همه، جمهوریخواهانی هستند که جانبداری شان از بایدن را علنی نکرده اند. «تونی فراتو» ریش سفید کاخ سفید در دوره دوم ریاست جمهوری بوش گفت که به طور قطع رای دهندگان جمهوریخواهی هستند که از بایدن حمایت می کنند اما در مورد این مساله با دوست و آشنا سخن نمی گویند.

نتایج نظرسنجی دانشگاه مانموت آمریکا که در فصل تابستان انجام شد، نشان داد که ۲۷ درصد از افراد مورد مطالعه معتقد بودند که رای های مخفی به نفع بایدن وجود دارد.

در همین حال، ۵۷ درصد نیز گفتند که افرادی هستند که مخفیانه از ترامپ حمایت می کنند.

به گفته «پاتریک موری» مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه مانموت، رسانه ها درمورد پیشتازی بایدن گزارش می دهند، اما مردم به یاد دارند که چه اتفاقی در سال ۲۰۱۶ افتاد. وی افزود: شبح رای مخفی ترامپ در سال ۲۰۲۰ گسترده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ و متحدان وی این مساله را مورد توجه قرار داده و اعلام کرده اند که گزارش نظرسنجی از پیشتازی بایدن بر ترامپ در سطح ملی و در ایالت هایی با احتمال تغییر دیدگاه، اشتباه است.

با این وجود، ستاد انتخاباتی بایدن سیگنال می دهد که درمورد شانس وی در روز انتخابات خوش بین است. سفر بایدن به ایالت جورجیا یک هفته مانده به انتخابات مهر تائیدی بر این اطمینان است. بایدن همچنین در هفته های اخیر به آریزونا سفر کرد به این امید که این ایالت را به رنگ آبی دموکرات ها درآورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برابر با سیزدهم آبان ماه برای تعیین چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور برگزار می شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه