ارسال به دیگران پرینت

صلح خارطوم با رژیم صهیونیستی با سد مستحکم مجلس سودان مواجه می‌شود

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت سودان برای عادی سازی روابط اش با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: هنوز این موضوع قطعی نشده است و باید مجلس سودان در این ارتباط تصمیم گیری کند.

صلح خارطوم با رژیم صهیونیستی با سد مستحکم مجلس سودان مواجه می‌شود

سید هادی برهانی،در ارتباط با تصمیم دولت سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تصمیم آمریکا برای خارج کردن سودان از لیست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم اظهار کرد: آن چیزی که در ارتباط با سودان رخ داده است امری متفاوت با امارات و بحرین است. دو کشور امارات و بحرین تصمیم گرفتند که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند و این رژیم را به رسمیت بشناسند و این اتفاق افتاد ولی در مورد سودان چنین موضوعی به صورت عملی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در واقع حکومت موقت در سودان تصمیم گرفته وارد این پروسه شود ولی هنوز تصمیم نهایی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با آن نگرفته است و فعلا  فقط تصمیم گرفته که وارد پروسه این موضوع  شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: این موضوع باید مورد تایید و تصویب مجلس سودان قرار گیرد و هنوز مشخص نیست که مجلس چه زمانی در مورد این موضوع تصمیم گیری می‌کند و از دیگر سو با توجه به مخالفت بالای مردمی و احزاب سودانی در مورد رابطه با اسرائیل این صلح نمی تواند از مانع مجلس عبور کند.

برهانی با بیان این‌که به رغم این تفاوت مهم برخی از رسانه‌های غربی و به خصوص اسرائیلی تلاش دارند که بگویند که این اقدام سودان دقیقا عین اقدام امارات متحده عربی و بحرین است و در همین چارچوب تلاش می‌کنند که اینگونه القاء کنند که یک کشور دیگر عربی به کاروان صلح با رژیم صهیونیستی پیوسته است، ادامه داد: در حالی که واقعیت اینگونه نیست و این پروسه کامل نشده است ولی این رسانه‌ها می‌خواهند از این موضوع استفاده تبلیغاتی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاسی که سودان با آن روبه‌روست، خاطر نشان کرد: سودان در لیست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا قرار گرفته است و این کشور با توجه به مشکلاتی که با آن روبه‌روست امکان این‌که بتواند از این وضعیت با همکاری اقتصادی با دیگر کشورها بیرون بیاید، ندارد. دونالد ترامپ نیز با توجه به این‌که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد و در راستای ژست انتخاباتی خود سودان را تشویق به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده و به آنها وعده داده که تلاش خواهد کرد که این کشور را از لیست گروه‌های حامی تروریست خارج کند، در حالی که این امر نهایی نشده و باید کنگره آمریکا با این موضوع همکاری و موافقت کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد : دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهای باقی مانده به ریاست جمهوری آمریکا در راستای اهداف تبلیغاتی خود فرمول مبهمی پیدا کرده تا از این طریق هم خواسته‌های آمریکا و هم اسرائیل محقق شود و هم تا حدودی به ظاهر به خواسته‌های سودان توجه شده باشد و در همین چارچوب این ادعا را مطرح کنند که یک کشور دیگر نیز به کاروان صلح با رژیم صهیونیستی پیوسته است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه