ارسال به دیگران پرینت

نشریه انگلیسی:

دولت انگلیس با تیم «جو بایدن» رقیب دموکرات در حال برقراری ارتباط است.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال باخت «دونالد ترامپ» در انتخابات پیش روی آمریکا، دولت انگلیس با تیم «جو بایدن» رقیب دموکرات او در حال برقراری ارتباط است. به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»،‌ از سال گذشته که «بوریس جانسون» به سمت نخست‌وزیری انگلیس دست یافت، روابط خوبی را با دولت ترامپ تجربه کرده است. ترامپ در آستانه انتخابات انگلیس جانسون را «مردی شگفت‌انگیز» و بهترین گزینه برای نخست‌وزیری توصیف کرد. با این حال «جیمز فورسیت» خبرنگار نزدیک به حزب محافظه‌کار انگلیس می‌گوید، حلقه درونی دولت جانسون به سرعت در حال برقراری ارتباط با تیم بایدن هستند.



دولت انگلیس با تیم «جو بایدن» رقیب دموکرات در حال برقراری ارتباط است.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص شکست رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات، دولت انگلیس برقراری ارتباط با تیم نامزد دموکرات‌ها را آغاز کرده است.

 با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال باخت «دونالد ترامپ» در انتخابات پیش روی آمریکا، دولت انگلیس با تیم «جو بایدن» رقیب دموکرات او در حال برقراری ارتباط است.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»،‌ از سال گذشته که «بوریس جانسون» به سمت نخست‌وزیری انگلیس دست یافت، روابط خوبی را با دولت ترامپ تجربه کرده است. ترامپ در آستانه انتخابات انگلیس جانسون را «مردی شگفت‌انگیز» و بهترین گزینه برای نخست‌وزیری توصیف کرد.

با این حال «جیمز فورسیت» خبرنگار نزدیک به حزب محافظه‌کار انگلیس می‌گوید، حلقه درونی دولت جانسون به سرعت در حال برقراری ارتباط با تیم بایدن هستند.

اخیراً «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با سناتور «کریس کونز» وزیر امور خارجه احتمالی جو بایدن دیدار کرد. فورسیت از یکی دیگر از وزرای دولت جانسون نقل کرد که انتخابات آمریکا «مانند سریالی تلویزیونی است که از مسیر خود خارج شده و حوصله مردم را سر برده است».

ماه گذشته روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز»، گزارش کرد که به عقیده حلقه درونی دولت انگلیس شانس پیروزی بایدن در انتخابات حدود ۷۰ درصد است و از وزرا خواسته شده با تیم بایدن ارتباط برقرار کنند.

هفته گذشته «ساجد جاوید» یکی از چهره‌های مطرح حزب محافظه‌کار و وزیر خزانه‌داری سابق دولت جانسون به‌طور علنی از بایدن اعلام حمایت کرد و گفت با توجه به حمایت بایدن از تجارت آزاد و نهاد‌های بین‌المللی، چنین فردی دوست بهتری برای بریتانیا خواهد بود.

جاوید در یادداشتی در روزنامه «تلگراف» نوشت: «جمهوری‌خواهی در عصر ریگان با تعهد به تجارت آزاد و جامعه مدنی و حاکمیت قانون شناخته می‌شد اما محافظه‌کاری ترامپ با جنگ تجاری، لفاظی‌های تفرقه افکنانه و بی‌توجهی آشکار به تفکیک قوا شناخته می‌شود».

بیزینس اینسایدر می‌نویسد، انتظار می‌رود اولویت دولت بایدن تمرکز بر روی متحدان اروپایی همچون آلمان و فرانسه باشد که در دوران ریاست ترامپ، مشکلات زیادی با واشنگتن داشته‌اند و انگلیس در اولویت پایین‌تری قرار گیرد. با این حال بایدن و جانسون در مسائلی همچون تغییرات اقلیمی و اتخاذ موضع سرسختانه‌تر علیه روسیه اشتراکات بیشتری دارند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عیسی روح الله ارسالی در

      Ok صلح وارامش درجهان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه