ارسال به دیگران پرینت

در آینده نزدیک توافقنامه لغو روادید گروهی بین مسکو و تهران اجرایی می‌شود.

مسکو: در آینده نزدیک توافقنامه لغو روادید گروهی بین مسکو و تهران اجرایی می‌شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که توافقنامه لغو روادید گروهی بین مسکو و تهران در آینده نزدیک اجرایی می‌شود. زاخارووا خاطرنشان کرد: در این توافقنامه، سفر گروهها از ۵ تا ۵۰ نفر تا مدت ۱۵ روز پیش بینی شده است.


مسکو: در آینده نزدیک توافقنامه لغو روادید گروهی بین مسکو و تهران اجرایی می‌شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که توافقنامه لغو روادید گروهی بین مسکو و تهران در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

زاخارووا در نشست خبری هفتگی در پاسخ به این سوال مبنی بر زمان اجرایی شدن توافقنامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه یادآور شد: توافقنامه برای لغو روادید گروهی بین دولت ایران و روسیه در روز ۲۷ ماه مارس سال ۲۰۱۷ امضا شده است.

وی با بیان اینکه این توافقنامه توسط وزیران امور خارجه ایران و روسیه در جریان سفر محمد جواد ظریف به مسکو در روز ۲۷ ماه مارس سال ۲۰۱۷ امضا شد، گفت: در توافقنامه لغو روادید گروهی برای سفرهای گردشگری اتباع دو کشور پیش بینی شده است.

زاخارووا خاطرنشان کرد: در این توافقنامه، سفر گروهها از ۵ تا ۵۰ نفر تا مدت ۱۵ روز پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: مطابق بند ۲ ماده ۴ این توافقنامه، سازمان فدرال گردشگری روسیه (روس توریسم) از طرف روسیه مجری این توافقنامه است. در زمان حاضر، این سازمان با شرکای ایرانی برای نهایی کردن اجرای این توافقنامه تلاش می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم که تصمیم برای آغاز اجرای توافقنامه، باتوجه به شرایط اپیدمیولوژیکی در روسیه و ایران و محدودیت های برای پیشگیری از شیوع کرونا گرفته شده است.

سند تسهیل صدور روادید برای اتباع ایران و روسیه در سال ۲۰۱۵ و توافقنامه لغو نظام روادید گروهی در پی سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه در ماه مارس سال ۲۰۱۷ امضا شد.

توافقنامه لغو نظام روادید برای سفرهای گروهی پس از امضای اسناد مربوطه از سوی مقامات گردشگری ایران و روسیه اجرا می شود.

گردشگران انفرادی شامل این توافق نمی شوند و باید به صورت جداگانه درخواست روادید دهند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه