ارسال به دیگران پرینت

یک زن ایرانی- آمریکایی نامزد مجلس نمایندگان آمریکا

سیما لاجوردیان یک مادر، وکیل، نجات‌یافته از سرطان پستان و استراتژیست سیاسی دموکرات است.

یک زن ایرانی- آمریکایی نامزد مجلس نمایندگان آمریکا

 یک زن آمریکایی ایرانی‌تبار نامزد مجلس نمایندگان در آمریکا شده است. انتخابات مجلس نمایندگان در آمریکا 3 هفته دیگر و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

"سیما لاجوردیان" نامزد ایرانی_آمریکایی دموکرات‌ها در "مجلس نمایندگان" با "دن کرانشا" نامزد جمهوری‌خواهان در تگزاس رقابت می‌کند.

در انتخابات 3 نوامبر که 3 هفته دیگر برگزار می‌شود، تنها ترامپ و جو بایدن با یکدیگر رقابت نمی‌کنند و در این میان حدود 435 نفر نیز برای مجلس نمایندگان و 35 نفر برای مجلس سنا انتخاب خواهند شد.

اینک "سیما لاجوردیان" به عنوان یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار برای ورود به مجلس نمایندگان به مصاف "دن کرانشا" به عنوان یک جمهوری‌خواه از "حوزه انتخابیه دوم" در ایالت تگزاس رفته است. دومین حوزه کنگره‌ای تگزاس در شهر "هیوستون" این ایالت قرار دارد.

سیما لاجوردیان در دوران کودکی همراه خانواده‌اش از ایران به آمریکا مهاجرت کرده است. او یک مادر، وکیل، نجات‌یافته از سرطان پستان و استراتژیست سیاسی دموکرات است

سیما لاجوردیان و دن کرانشا چه کسانی هستند؟

بیزینس اینسایدر در این باره نوشت: "کرانشا"ی جمهوری‌خواه، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و نماینده فعلی مجلس نمایندگان از ایالت تگزاس است. او در انفجاری در افغانستان چشم راست خود را از دست داده است. او همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان ستاره برنزی شده ‌است. نشان ستاره برنزی یک نشان لیاقت است که بابت دستاورد، خدمات قهرمانانه یا شایسته به نیروهای نظامی ایالات متحده در جریان جنگ اعطا می‌شود.

به صورت تاریخی حزب جمهوری‌خواه در این ایالت قدرت نفوذ زیادی دارد و در 50 سال گذشته مردم این ایالت نمایندگان این حزب را بر دموکرات‌ها ترجیح داده‌اند. جمهوری‌خواهان کرانشا را یک ستاره برجسته و در حال ظهور در حزب و سیاست خود می‌دانند.

کرانشا اخیرا در "کنواسیون ملی جمهوری‌خواهان در سال 2020" سخنرانی کرده و نویسنده کتاب "پایمردی: مقاومت آمریکایی در دوران خشم" است. او یک کاربر حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی است و در حساب‌های کاربری فیس بوک، اینستاگرام و توییترش 3.5 میلیون دنبال کننده (فالوئر) دارد.

اما در حال حاضر گرایش مردم به ویژه جوانان در هیوستون به سمت دموکرات‌ها بیشتر شده است.

"سیما لاجوردیان" سمت چپ به عنوان یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار برای ورود به مجلس نمایندگان به مصاف "دن کرانشا" تصویر سمت راست به عنوان یک جمهوری‌خواه از "حوزه انتخابیه دوم" در ایالت تگزاس رفته است. کرانشا به دلیل از دست دادن چشم راستش در جنگ افغانستان از چشم بند استفاده می‌کند

رقابتسیما لاجوردیان با دن کرانشا

سیما لاجوردیان در دوران کودکی همراه خانواده‌اش از ایران به آمریکا مهاجرت کرده است. او یک مادر، وکیل، نجات‌یافته از سرطان پستان و استراتژیست سیاسی دموکرات است. او به عنوان مشاور ارشد و مسئول امور مالی برای "بتو اوروک" در کمپین انتخاباتی در سنای 2018 آمریکا در رقابت با سناتور "تد کروز" فعالیت کرده است.

در حال حاضر لاجوردیان به عنوان طرفدار سیاست‌های "جو بایدن" به دنبال گسترش خدمات درمانی ارزان قیمت، خلق گزینه عمومی برای خرید "مدیکر" یا برنامه بیمه سلامت ملی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و محافظت از منطقه هیوستون در برابر سیل و بهبود سیستم مهاجرت در ایالات متحده آمریکا است.

حوزه انتخابیه دوم تگزاس در محدوده منطقه "هریس" در اطراف شهر "هیوستون" واقع شده که شامل مناطق "اسپرینگ"، "گینگ‌وود"، "هامبل" و برخی از مناطق مرکزی و غربی هیوستون را در بر می‌گیرد.

در چند دوره گذشته مردم ناحیه گرایش و تمایل بیشتر خود به دموکرات‌ها را نشان داده‌اند.

به گزارش "دیلی کاس" به عنوان یک وبلاگ گروهی و محل گردهمایی اینترنتی که بر سیاست‌های چپ میانه و حزب دموکرات متمرکز است، مردم حوزه دوم انتخاباتی ایالت تگزاس در سال 2012 با اختلاف 27 درصدی به "میت رامنی" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهور رای دادند. اما مردم این ناحیه در سال 2016 با اختلاف 9 امتیاز به ترامپ رای داده‌اند.

در سال 2018 نیز "تد کروز" در کمپین انتخاباتی خود تنها یک درصد اختلاف با "بتو اوروک" داشت. در همان سال کرانشاو نیز با اختلاف 7 امتیاز نسبت به رقیب دموکراتش وارد مجلس نمایندگان شد.

مسابقه پول

کرانشا یکی از پرکارترین و بااستعدادترین افراد در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ورود به مجلس نماینگان است. او برای انتخاب خود تا کنون 9.2 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و 5.2 میلیون آن را خرج کرده و حدود 4 میلیون دلار نقد در دست دارد.

لاجوردیان موفق به جذب 1.6 میلیون دلار شده و 1.1 میلیون دلار آن را برای تبلیغات خود خرج کرده و حدود 545 هزار دلار   دیگر دارد.

متخصصان چه می‌گویند؟

نشریات و سایت‌های غیر حزبی "گزارش سیاسی کوک"، "اینساید الکشن"، "ساباتو کریستال بال" و "مرکز سیاست دانشگاه ویرجینا" نتیجه این رقابت را "به احتمال زیاد برد جمهوری‌خواهان" ارزیابی می‌کنند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه