ارسال به دیگران پرینت

مرندی: اگر اوضاع کرونا در آمریکا بدتر شود برای ترامپ بسیار بد خواهد شد

محمد مرندی، کارشناس مسایل بین الملل معتقد است، اگر اوضاع کرونا در آمریکا از آنچه اکنون با آن مواجه است بدتر شود در انتخابات فضا از این هم بیشتر به ضرر ترامپ خواهد بود.

مرندی: اگر اوضاع کرونا در آمریکا بدتر شود برای ترامپ بسیار بد خواهد شد

محمد مرندی با اشاره به ابتلای ترامپ به کرونا و تاثیر آن بر کمپین انتخاباتی اش در شرایطی که نظرسنجی ها بایدن را جلوتر از او نشان می دهد؟ گفت: خیلی سخت است درباره فضای انتخابات آمریکا صریح و دقیق صحبت کرد. اگر بیماری ترامپ سخت شود حتما شرایط به ضرر ترامپ خواهد بود. به هر حال افکار عمومی خواهد گفت که او بی‌تدبیری کرده و هم به خودش و هم به آمریکا لطمه زده است، اما اگر اوضاع جسمی او رو به بهبودی برود این گفتمان ایجاد می شود که ترامپ از پس بیماری و کرونا برآمده است.

وی درباره برخی گمانه زنی‌ها که وی اساسا بیمار نشده و صرفا شگردی تبلیغاتی برای جلب آراء بوده است؟ اظهار کرد: البته این مساله از جمله موضوعات محرمانه است. همانطور که بوریس جانسون وقتی به کرونا مبتلا شد، گفتند که چیز مهمی نیست، اما بعد اعتراف کردند که نزدیک به مرگ بوده است. در اساس با اینکه یک عده بگویند ابتلای ترامپ به کرونا توطئه و تقلب است، مخالفم اما اینکه وضعیت ترامپ تا چه اندازه حاد و چقدر عادی است، طبیعی است که درباره آن اطلاع رسانی دقیق نشود و مساله مبهم باشد. در هر حال ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا بهترین امکانات را در اختیار دارد و طبیعی است که شانس بهبودیش سریع و بیشتر است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل درباره تاثیر کرونا بر فضای اجتماعی و بهداشتی و نیز اقتصادی و سیاسی آمریکا در آستانه انتخابات اظهار کرد: در کل نصف مردم آمریکا در انتخابات شرکت نمی‌کنند چرا که این عده از فرودستان جامعه هستند و چندان در بازی سیاست مشارکت ندارند. نصف دیگر هم آراءشان تقسیم شده و دو قطبی هستند. تقریبا نیمی به دموکرات ها و نیمی طرفدار جمهوری خواهان هستند. در این میان تعداد کمی از مردم هنوز مردد هستند که البته تعدادشان چندان زیاد نیست و در این دوره حتی از آراء مردد هم کاسته شده است.

مرندی با بیان این که اگر اوضاع کرونا در آمریکا از آنچه اکنون با آن مواجه است بدتر شود به ضرر ترامپ خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر ترامپ در نظرسنجی‌ها عقب‌تر از بایدن است اما برای ترامپ مهم آراء الکترال است و چندان به اکثریت آراء نیاز ندارد. اما اگر اوضاع کرونا بدتر شود برای ترامپ بسیار بد خواهد شد.

وی با اشاره به ابهامات در برگزاری دو مناظره بعدی به خاطر بیماری ترامپ و مخالفت بایدن با برگزاری آنها گفت: باید دید مناظره های بعدی برگزار می شود یا خیر. فکر می کنم جو بایدن سعی دارد از برگزار نشدن مناظره ها به نفع خود استفاده کند.

این کارشناس مسایل آمریکا گفت: در یک ماه آینده بعید است تحول خاصی رخ دهد و مردم آمریکا، آنهایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، تا الان تصمیم خود را گرفته اند و قضاوت خود را دارند، باید دید چند درصد آراء خاکستری یا مردد در این مدت چه سمت و سویی پیدا می کنند. اگر مناظره ها برگزار شود به نفع ترامپ است چرا که او به جلب آراء مردم و اصلاح وضعیت نیاز دارد، هر چند که در مناظره اول بسیار بد عمل کرد.

مرندی گفت: ترامپ در مناظره اول همان طور که قابل پیش بینی بود بسیار خشن و تند ظاهر شد و با وجود این که بایدن به لحاظ ذهنی رو به افول است، شرایط به نفعش رقم خورد در حالی که اگر ترامپ اجازه می داد بایدن حرف بزند او خودش دست به خودزنی می زند اما ترامپ کودکانه رفتار کرد و دائم در حرف و سخن او وارد شد و این به نفع بایدن تمام شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه