ارسال به دیگران پرینت

اظهارات مداخله‌جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علیرغم پافشاری این کشور بر اعمال و حفظ تحریم‌های متعدد اقتصادی بر ایران، از شیوع بیماری کرونا در کشورمان ابراز نگرانی کرد.

اظهارات مداخله‌جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

 مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری با مطرح کردن ادعاهایی مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران گفت: آمریکا نگران وخیم‌تر شدن وضعیت کووید-۱۹ در ایران است و ما همان طور که در ماه فوریه هم گفتیم،  پیشنهاد کمک‌مان را تکرار می کنیم!
اورتگاس ادامه داد که این کشور به آن‌چه درخواست دیده ‌بان حقوق بشر سازمان ملل از مقامات ایران برای آزادی فوری تمام زندانیان سیاسی از زندان‌های ایران می‌خواند، ملحق می‌شود.
اظهارات مداخله‌جویانه این مقام آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که تحریم‌های آمریکا تبادلات مالی ایران برای تامین تجهیزات پزشکی و دارو را با مشکلاتی مواجه کرده است که این امر در دوران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا شدت بیشتری نیز یافته است. 

 

ابراز نگرانی او درباره وخامت وضع شیوع کرونا در ایران در حالی مطرح می‌شود که آمار مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان در اثر آن    در آمریکا از بالاترین آمار خسارات جانی این بیماری در جهان است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در گفت‌وگو با راشاتودی تحریم‌های آمریکا را تروریسم پزشکی عنوان کرد و درباره تاثیر تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر شیوع کرونا در ایران گفت: تحریم‌ها و فشار اقتصادی تاثیر چشم گیری در دو سطح داشته است. اول این که ما نمی‌توانسیتم مانع سر کار رفتن مردم بشویم.  ما نمی‌توانستیم مشوق‌ها و کمک‌های دولتی بلاعوض بیشتری برای ماندن مردم در خانه و کسب هزینه های زندگی انجام دهیم و خزانه دولت آن قدر پر نبود، بنابراین ما باید به آنها اجازه می‌دادیم که خودشان کسب درآمد کنند.  این تصمیمی بود که باید می‌گرفتیم و تصمیم  بسیار سختی بود که باید می گرفتیم.  سطح دوم خرید دارو و واکسن است.  آمریکا اول از همه منابع مالی ما را با ممانعت از فروش نفت محدود کرد و دوم این که از داشتن دسترسی به پول خودمان جلوگیری می کند. 

وی افزود: ما در کشورهای خارجی مقداری پول بلوکه شده داریم و آن کشورها توسط آمریکا از اجازه دادن به ما برای خرید دارو با پول خودمان منع شده‌اند. هرچه آمریکایی ها درباره این می‌گویند که تحریم‌هایشان بر موارد بشردوستانه تاثیر نمی‌گذارد فقط یک دروغ است.  ما در تلاش بوده‌ایم برای واکسن سازمان جهانی بهداشت و واکسن های معمولی پول انتقال دهیم که نتوانسته ایم.  این از پایه و اساس تروریسم پزشکی است که آمریکا در آن دست دارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه