ارسال به دیگران پرینت

«نبیه بری»:

ارتش لبنان مذاکرات را با طرف اسرائیلی هدایت خواهد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان امروز(پنج شنبه) از دستیابی به توافق برسر چارچوب مذاکره با اسرائیل درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی میان دو طرف خبر داد.

ارتش لبنان مذاکرات را با طرف اسرائیلی هدایت خواهد کرد.

بری با اشاره به اینکه جلسات در پایگاه سازمان ملل در نزدیکی مرزهای لبنان در جنوب این کشور و زیر نظر این سازمان بین المللی برگزار خواهد شد، اظهار کرد:لبنان و اسرائیل از آمریکا خواسته اند که در تعیین مرزها واسطه باشد.

رئیس مجلس لبنان ابراز کرد: براساس این توافق چارچوبی، آمریکا به منظور ایجاد فضای مثبتی جهت موفقیت مذاکرات میان لبنان و اسرائیل در سریعترین زمان ممکن تلاشهایی را صرف خواهد کرد.

نبیه بری خاطرنشان کرد: نمایندگان ایالات متحده و هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در جلسات مربوط به ترسیم مرزهای میان بیروت و تل آویو شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: به محض دستیابی به توافقی میان طرفین، توافقنامه ای در این خصوص از طرف لبنان و اسرایئل و نیروهای سازمان ملل موسوم به «یونیفل» امضا خواهد شد.

در همین حال وزیر انرژی اسرائیل هم گفت که به زودی مذاکراتی بین لبنان و اسرائیل با میانجی گری آمریکا درباره مرزهای دریایی برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش به نقل از آرتی عربی، «یووال اشتاینتیز» وزیر انرژی اسرائیل در بیانیه ای پس از سخنان نبیه بری اعلام کرد که اسرایئل و لبنان به زودی مذاکراتی را با میانجی گری آمریکا درباره مرزهای دریایی برگزار خواهند کرد

این وزیر اسرائیلی احتمال داد که مذاکرات میان دو طرف پس از تعطیلات اعیاد یهودی که نهم اکتبر پایان می یابد، برگزار شود.

 

منبع : شفقنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه