ارسال به دیگران پرینت

کلی کرافت: کشورهای ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ مشمول تحریم آمریکا می شوند

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد آشکارا تهدید کرد که کشورهای ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ مشمول تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا خواهند شد.

کلی کرافت: کشورهای ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ مشمول تحریم آمریکا می شوند

 «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز شنبه در گفتگویی اختصاصی با شبکه سی بی اس (CBS) به صراحت تهدید کرد که چنانچه کشوری قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کند، مشمول محدودیت‌ها و تحریم‌های [اعمالی از سوی آمریکا] خواهد شد.

وی در این گفتگو مدعی شد که «یگانه هدف ایالات متحده ظرف چند ماه گذشته اطمینان یافتن از حفظ امنیت خاورمیانه و امنیت اسرائیل و بالتبع آن، حفظ امنیت شهروندان اروپایی بود».

کرافت که از عدم همراهی تروئیکای اروپایی [انگلیس، فرانسه و آلمان] با منویات کاخ سفید مبنی بر راه اندازی «مکانیسم ماشه» علیه ایران انتقاد کرد و گفت که «این مسئله مایه یأس من است. موضع روسیه و چین در این زمینه برای ما روشن است».

این دیپلمات آمریکایی با تهدید کشورهای جهان به لزوم پیروی از بازگشت ادعایی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، هشدار داد: «هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کند، مشمول محدودیت‌ها قرار می‌گیرد».

این در حالی است که یکشنبه هفته گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد با توسل به مکانیسم ماشه، عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، که پیشتر لغو شده بودند، بار دیگر اجرایی شدند. واشنگتن همچنین ادعا کرد تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، مجدداً فعال شده‌اند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه