ارسال به دیگران پرینت

بیرکل النجباء عراق:

آمر حمله به سفارتخانه‌ها آمریکا /خود آمریکایی‌ها هستند.

دبیرکل جنبش النجباء عراق اتهام‌های آمریکا علیه گروه‌های مقاومت عراق مبنی بر حمله سفارتخانه‌ها را حربه واشنگتن برای شورانیدن افکار عمومی علیه مقاومت دانست و گفت که آمر این حملات، آمریکایی‌ها هستند.

 آمر حمله به سفارتخانه‌ها آمریکا /خود آمریکایی‌ها هستند.

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش عراقی النجباء اتهام‌ها علیه گروه‌های مقاومت در عراق مبنی بر هدف قرار دادن سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد را رد کرد.

او گفت که موضع النجباء واضح است و آن اینکه هرگونه حمله به مراکز دیپلماسی را نمی‌پذیرد و این حملات را تجاوز آشکار می‌داند.

شیخ اکرم الکعبی با بیان اینکه النجباء و گروه‌های مقاومت معتقدند حمایت از مراکز دیپلماسی که به دنبال تقویت روابط عراق با دنیا هستند، حائر اهمیت است، اظهار داشت کسانی که در عراق، بر عدم حمله به مراکز دیپلماتیک تأکید و تصریح دارند منظورشان سفارت شر آمریکا نبوده بلکه منظور آن‌ها مراکز دیپلماسی واقعی است.

او با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی، هدف از این اظهارات را برانگیختن افکار عمومی علیه مقاومت اسلامی دانست و گفت که واضح است که آمریکایی‌ها به مزدوران خود در گروهک‌هایی که آموزششان داده و آن‌ها را مجهز کرده‌اند، دستور داده‌اند تا به مناطق مسکونی اطراف سفارت آمریکا حمله کنند.

به گزارش المیادین، شیخ اکرم کعبی آمریکایی‌ها در عراق را اشغالگرِ دزد توصیف کرد که از لانه‌ای جاسوسی به «نام سفارت‌خانه» برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود در عراق استفاده می‌کنند.

او دست داشتن گروه‌های مقاومت در حمله به منازل و مناطق مسکونی اطراف سفارت آمریکا در منطقه بغداد را رد کرد و گفت: «گروه‌های مقاومت، در حال حاضر از بیرون به سفارت شر حمله‌ای ندارند؛ آن هم به دلیل وجود اماکن دولتی و مسکونی اطراف این سفارت‌خانه».

دبیرکل النجباء عراق، در پایان، سفارت آمریکا در بغداد را پایگاه نظامی بزرگی دانست که در بین مناطق مسکونی بغداد واقع شده است.

اخیرا به دنبال حملات متوالی به اطراف سفارت بغداد، منابع و رسانه‌های آمریکایی و عربی نوشتند که وزیر خارجه آمریکا سران عراق را تهدید کرده که این حملات اگر ادامه پیدا کند، واشنگتن سفارت خود را خواهد بست.

منابع یادشده حتی گفته‌اند آمریکا با طرح این ادعا می‌خواهد بار دیگر گروه‌های مقاومت از جمله الحشد الشعبی و گردان‌های حزب‌الله را هدف قرار دهد.

 

منبع : خبرگزاری فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه