ارسال به دیگران پرینت

پاک‌آیین: رژیم صهیونیستی زیر بار تشکیل دولت مستقل فلسطینی نخواهد رفت

یک دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به تحولات اخیر در تعامل رژیم اسراییل با کشورهای عربی منطقه و شرط پادشاه عربستان برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی قبل از عادی سازی روابط با اسراییل گفت: عربستان می‌داند که شرطش برای عادی‌سازی روابط با اسراییل مورد پذیرش این رژیم قرار نمی‌گیرد.

پاک‌آیین: رژیم صهیونیستی زیر بار تشکیل دولت مستقل فلسطینی نخواهد رفت

محسن پاک آیین ادامه داد: این مساله بسیار حایز اهمیت است که فراموش نکنیم اسراییل دشمن دولت‌های اسلامی در منطقه است و فرقی بین دولت‌های مرتجع عربی و غیره وجود ندارد. اگر گاهی سعی می‌کند ارتباط برقرار کند در جهت منافع خودش و با حداقل امتیاز دادن ها این کار را انجام می دهد. سوابق تاریخی رفتار سیاسی اسراییل در منطقه این مساله را به خوبی نشان می دهد به ویژه در مقاطعی که نتانیاهو به شدت دچار مشکلات داخلی شده است. اکنون در این مقطع هم نتانیاهو تلاش می کند به نحوی با کشورهای اسلامی روابط خود را عادی کند یا حداقل این تبلیغ را برای بهره برداری در افکار عمومی داخلی‌اش داشته باشد.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: بعد از اینکه امارات عادی سازی روابطش با اسراییل  را شروع کرد با واکنش جهان اسلام مواجه شد و با توجه به هجمه زیادی که از طرف مردم و کشورهای جهان انجام شد بقیه کشورهای عربی که علاقه مند به نزدیکی با این رژیم هستند تلاش دارند فعلا این کار انجام نشود و هر یک برای آن بهانه ای را مطرح می کنند. شرط عربستان همان موضع اتحادیه عرب در برابر اسراییل و مساله فلسطین است که اگر اسراییل تمایل به عادی سازی روابط با اعراب دارد ابتدا باید فلسطین مستقل را بپذیرد، از این رو این حرف جدیدی نیست و رژیم صهیونیستی زیر بار آن هم نخواهد رفت.

وی گفت: عادی سازی روابط عربستان و اسراییل احتمالش ضعیف است از این رو به نظر می‌رسد عربستان که خودش را خادم الحرمین می‌داند ترجیح می‌دهد در مقطع فعلی روابط را با اسراییل عادی نکند تا از هجمه افکار عمومی و مسلمانان در امان بماند. عربستان این شرط را با علم به اینکه اسراییل آن را نمی پذیرد مطرح کرده است.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد: اسراییل نه تنها تشکیل دولت فلسطینی را نمی پذیرد بلکه تلاش دارد تا غزه را نیز محدود کند و بخش هایی از آن را در اختیار بگیرد در این شرایط طبیعی است که شرط تشکیل دولت مستقل را نپذیرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه