ارسال به دیگران پرینت

امارات نه فقط به فلسطین بلکه به ملت‌های منطقه خیانت کرد

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین گفت: اقدام امارات در توافق با اسرائیل فقط خیانت به فلسطین نیست بلکه خیانت به ملت‌های منطقه است.

امارات نه فقط به فلسطین بلکه به ملت‌های منطقه خیانت کرد

مهدی شکیبایی در تحلیلی نسبت به توافق امارات با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اقدامی که امارات انجام داده کشیدن پای یک نیروی خارجی به منطقه خلیج فارس است که تا به امروز تلاش می‌شد بیگانگان در این منطقه حضور نداشته باشند.

وی تصریح کرد : رژیمی که پایش به منطقه باز شده رژیمی است که قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و چندین بار به کشورهای منطقه جنگ را تحمیل کرده است شاید اگر انگلیس و آمریکا بودند که سابقه استعماری دارند مساله به شکل دیگری نمود داشت اما در طول تاریخ ثابت شده که حضور بیگانگان موجب به غارت رفتن ثروت های ملت های منطقه شده است. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: بنابراین باز شدن پای این رژیم که سابقه جنایت زیادی در خاورمیانه دارد معنای زیادی پیدا می کند زیرا این منطقه شریان حیاتی انرژی دنیا است و حدود 30-40 درصد منابع انرژی دنیا از ا ین منطقه تامین می شود و این احتمال وجود دارد که مسیر انتقال انرژی از همین جا مورد اخلال واقع شود.

شکیبایی افزود : سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد به چیزی پایبند نیست و لذا باز کردن پای این رژیم به منطقه آیا چیزی جز خیانت به ملت‌های منطقه است؟، کاری که امارات انجام داده فقط خیانت به فلسطین نیست، خیانت به ملت های منطقه است. این رژیم با سابقه سیاهی که دارد هیچ‌گاه به نفع ملت های منطقه کاری نکرده است.

این کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر این که اقدام امارات در توافق با اسرائیل خیانت به ملت های عربی - اسلامی است، ادامه داد: نکته دیگر این اتفاق خیانتی است که اماراتی ها به مساله فلسطین کردند هر چند امارات با سابقه نیم قرنی وارد سپهر کشورهای اسلامی شده اما عضو اتحادیه عرب و عضو سازمان همکاری های اسلامی است لذا انتظار این است اگر دست فلسطینی ها را نمی گیرند از پشت خنجر نزنند در نتیجه از این منظر اماراتی ها خیانت بزرگی را به ملت فلسطین و دولت های اسلامی انجام دادند.

وی یادآور شد: هر چند اماراتی‌ها مدعی هستند که این اقدام آنها با هدف جلوگیری از الحاق بخشی از سرزمین فلسطین انجام شده است ، لذا می خواهند مساله را به نام فلسطین تمام کنند اما بدون شک این اتفاق از تنگنای امنیتی - راهبردی اسرائیل که بعد از چند سال تلاش داشته تا وارد رویدادهای منطقه ای اعم از تحولات در سوریه، یمن، بحرین واخیرا لیبی شود اما ناکام مانده است.

شکیبایی تصریح کرد: بنابراین با توجه به شکست ها و ناکامی هایی که داشته تلاش دارد تا فرار رو به جلویی انجام دهد. در نتیجه سیاست های چند دهه اخیر صهیونیست ها نشان داده این رژیم هر زمان فرصت پیدا کند تمام قلمرو دنیای اسلام را تحت اشغال در می آورد اگر هم تا به امروز موفق نشده بخاطر مقاومتی بوده که کشورهای منطقه مقابل اسرائیل داشتند. وگرنه اسرائیل ابایی ندارد از این که طرح  از نیل تا فرات را اجرایی کند.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پایان افزود: در نقشه و تصویری که صهیونیست‌ها دارند می بینیم که هم عربستان را شامل‌ می شود هم امارات، قطر، عمان، یمن و تقریبا همه کشورهای عربی که متاسفانه اکنون دست دوستی به سمت اسرائیل دراز می‌کنند اینجاست که می گوییم اماراتی ها به خودشان و ملت‌شان خیانت کرده اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه