ارسال به دیگران پرینت

الکاظمی در دیدار بازرانی | اقلیم کردستان بخش اساسی از عراق است

نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار با «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات کردستان عراق گفت: اقلیم کردستان در شمال کشور بخش اساسی از عراق است.


الکاظمی در دیدار بازرانی  |  اقلیم کردستان بخش اساسی از عراق است

«مصطفی الکاظمی» در این دیدار که جمعی از مقامات اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند افزود که اقلیم کردستان عراق بخش اساسی و کامل شده عراق است.

الکاظمی بر اهمیت هماهنگی مواضع دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: فرصت برای ارتقای جایگاه عراق در صحنه بین المللی فراهم شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیشبرد اصلاحات به عنوان طرح ملی اظهار داشت که گفت وگو و قانون اساسی تنها چتری است که آینده عراق یکپارچه و باثبات را تامین می کنند.

به گفته وی، همکاری بین همه نیروهای مسلح و پیشمرگ ها منجر به پیروزی بر گروه تروریستی داعش شد.

مسعود بارزانی نیز بر ضرورت وجود نیت های خیر نزد همگان برای پیشبرد اصلاحات و حل همه پرونده های معلق مانده میان دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

 دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه امروز خود درباره دیدار الکاظمی و بارزانی نوشته است که دو طرف اوضاع عمومی عراق و مهمترین چالش هایی که کشور با آن مواجه است را بررسی و بر وحدت مواضع در سطح ملی از جمله پرونده انتخابات زودهنگام در عراق تاکید کردند.

الکاظمی امروز پنجشنبه برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عراق و بحث و گفت وگو درباره پرونده های معلق میان دو طرف از جمله نفت و گاز، مطالبات مالی بغداد از اربیل، حقوق کارکنان اقلیم و غیره به شمال عراق سفر کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه