ارسال به دیگران پرینت

پولتیکو:

بایدن | دلیل واگذاری مناطق حومه شهرها و ایالات به ترامپ چیست ؟

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که سخنان اخیر دونالد ترامپ در جریان کنوانسیون ملی جمهوری خواهان تاثیر چندانی در بهبود جایگاه او نسبت به بایدن نداشته است. ابا این حال شرایط در حومه ایالت‌ها قدری متفاوت است. مقامات محلی حزب جمهوری خواه در حال شروع کارزار پاییزی خود برای بالا کشیدن ترامپ در نظر مردم هستند.


 بایدن   |    دلیل واگذاری مناطق حومه شهرها و ایالات به ترامپ چیست ؟

دیوید سیدر در پولتیکو نوشت: نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که سخنان اخیر دونالد ترامپ در جریان  کنوانسیون ملی جمهوری خواهان تاثیر چندانی در بهبود جایگاه او نسبت به بایدن نداشته است. ابا این حال شرایط در حومه ایالت‌ها قدری متفاوت است. مقامات محلی حزب جمهوری خواه در حال شروع کارزار پاییزی خود برای بالا کشیدن ترامپ در نظر مردم هستند.

 در ادامه این مطلب آمده است: در مصاحبه‌ای صورت گرفته با بیش از دوازده مقام و استراتژیست حزب دموکرات که در حومه شهر فعالیت می‌کنند، مشخص شد که آنها همچنان به توانایی بایدن در رقابت با ترامپ در حوزه ناآرامی‌های مدنی اخیر ایمان دارند. با این وجود آنها همچنان نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد نوسانات سیاسی  و جذابیت بالقوه قانون اخیر رئیس‌جمهور ترامپ دارند.

هالی لیون، رئیس حزب محلی دموکرات در پینال کانتی آریز گفت: یک نوع احساس ناآرامی در مردم وجود دارد، پیام اخیر ترامپ توانست بسیاری را مردد کند.

جوزف فاستر، رئیس حزب دموکرات در استان مونتگومری، واقع در حومه فیلادلفیا نیز معتقد است: باید ببینیم تاثیر اقدامات اخیر ترامپ در انتخابات چگونه خواهد بود، مردم نظرات خودشان را فقط در صندوق آرا نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد هیچ کس نمی‌داند که این تصمیم چه پیامدی را در پی خواهد داشت یا اینکه واکنش مردم نسبت به آن چگونه است.

ترامپ در سال 2016 با 4 درصد اختلاف توانست هیلاری کلینتون را در نواحی حاشیه‌ای شهرها و ایالات شکست دهد. با این حال دو سال پیش در انتخابات میان دوره‌ای، رای دهندگان این نواحی پشت جمهوری خواهان را خالی کردند تا اکثریت کنگره در اختیار دموکرات‌ها قرار بگیرد. اکنون بزرگترین نقطه ضعف ترامپ همین در اختیار داشتن کنگره توسط دموکرات‌ها است.

ترامپ در تلاش برای جلب نظر رای دهندگان به سمت خود، تصاویر خشونت پلیس در مینیاپولیس و پورتلند پس از مرگ جورج فلوید و اخیراً در کنوشا پس از تیراندازی پلیس به جیکوب بلیک را منتشر و به نوعی این اتفاق را به نفع خودش مصادره به مطلوب کرد. ترامپ علت این ناآرامی‌ها را دموکرات‌ها دانست و هشدار داد که دولت بایدن زندگی مردم حومه نشین در آمریکا را نابود خواهد کرد.

با این وجود بیشتر نظرسنجی‌ها از زمان کنوانسیون ملی جمهوری خواهان حاکی از آن است که سخنان ترامپ بی نتیجه بوده است. به عنوان مثال نظرسنجی فاکس نیوز از رای دهندگان در ویسکانسین، مرکز فعلی ناآرامی‌ها، نشان داد که رای دهندگان با اختلاف 5 درصدی به بایدن اعتماد بیشتری در زمینه عدالت کیفری دارند. یک نظرسنجی دیگر نیز که توسط شبکه سی‌ان‌ان انجام می‌گرفت نشان داد که رأی دهندگان با اختلاف 6 درصدی بایدن ترجیح می‌دهند و معتقدند او شخص بهتری برای تحقق عدالت کیفری است.

در حومه شهر‌ها نیز به نظر می‌رسد شانس ترامپ در حال کاهش است. نظرسنجی کالج گرینلل که هفته گذشته توسط سلزر انجام شد نشان داد که بایدن بیش از 20 درصد در حومه شهر ترامپ و با اختلاف بیش از دو به یک در زنان ساکن حومه‌ ایالات از ترامپ پیشی گرفته است.

بایدن در مورد واکنش مردم به موضع گیری ترامپ در مورد لایحه قانون و نظم در هفته گذشته گفت که مردم ارزشی برای حرف‌های ترامپ قائل نیستند. در این بین بیشتر متخصصان سیاسی دموکرات و برخی جمهوری خواهان نیز با بایدن موافق هستند. فرانک لونتز، مشاور و کارشناس باسابقه جمهوری خواهان، در ایمیلی نوشت که ترامپ در مورد مسئله درستی صحبت می کند، اما او راه اشتباهی را رفته است. رأی دهندگان نواحی حومه امنیت عمومی را به قانون و نظم ترجیح می‌دهند. آنها به جای تسلط بر خیابانها خواهان خیابانهایی ایمن هستند.

کوین فارمر، رئیس حزب دموکرات در فورسیت کانتی در مورد ترامپ گفت: من فکر نمی‌کنم هیچ انسان منطقی‌ای به سخنان او گوش دهد.

دو استراتژیست دموکرات که اخیراً گروههای متمرکز رأی دهندگان حومه را بررسی کردند، می‌گویند که رأی دهندگان به طور فزاینده‌ای نگران ناآرامی در مراکز شهری هستند، هر چند هر دو استراتژیست اظهار داشتند که مشخص نیست این نگرانی آنها را به سمت بایدن یا ترامپ سوق دهد.

در پنسیلوانیا به عنوان یک ایالت بحرانی، نظرسنجی از دانشگاه مونموث هفته گذشته منتشر شدکه نشان می‌داد برتری بایدن نسبت به ترامپ در کل کشور کاهش یافته و ترامپ با 2 درصد از بایدن در 10 شهرستان از جمله حومه فیلادلفیا پیش است. این در حالی است که تا اوایل امسال ابتکار عمل با بایدن بود.

رابرت تاترسون، دبیر حزب دموکرات در استان اوزوکی، خارج از میلواکی، گفت که اگر ناآرامی‌های مدنی ادامه یابد، ترامپ قادر خواهد بود تا خودش را در قامت یک قهرمان معرفی کرده و نجات بخش باشد. تاترسون گفت: نکته مثبت این است که دموکرات‌ها فعال می‌شوند چرا که افراد بسیاری حالا تصمیم به ورود به عرصه انتخابات گرفته‌اند.

یکی از دلگرمی‌های دموکرات‌های نواحیحومه نشین این است که اقدامات قبلی ترامپ همچون حمله به چین یا روابط بایدن با اوکراین، نفوذ زیادی در رأی دهندگان نداشته است. تعداد آرا ترامپ هنوز در بسیاری از نواحی پایین است و تعداد بسیاری همچنان بلاتکلیف هستند. بایدن هنوز در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است.

علاوه بر این، اعتماد گسترده‌ای در میان دموکرات ها وجود دارد که بایدن از بحث نژاد و امنیت عمومی در حومه شهر بیش از ترامپ مورد اقبال خواهد بود. محله‌های حومه شهرها نه تنها نسبت به دهه 1960 خشونت کمتری نسبت به مراکز شهری دارند، بلکه از نظر نژادی و اقتصادی نیز از تنوع بیشتری برخوردارند. مردم رنگین پوست اکنون حدود یک سوم جمعیت حومه شهر را تشکیل می دهند.

از نظر انتخاباتی ، بسیاری از دموکرات ها اعتراضات تابستان را فرصتی برای گسترش ائتلاف حزب می‌دانند. الکسیا صابور، رئیس حزب دموکرات شهرستان دان ویس که شامل مدیسون و نواحی اطراف آن است، گفت که واکنش بایدن به ناآرامی های نژادی راهی است که بایدن می تواند خود را از ترامپ جدا کند.

سینتیا بوش، رئیس حزب دموکرات در ایالت برووارد فلوریدا، در مورد تأثیر احتمالی اعتراضات در انتخابات گفت: من هنوز احساس خوبی نسبت به آن ندارم. بخشی از مشکل این است که نمی‌توانیم بدانیم مردم چه فکر می‌کنند.

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه