ارسال به دیگران پرینت

انفجار | صدور حکم اعدام برای ۷ تن در پرونده انفجار مسجد شیعیان عربستان

دادگاهی در ریاض برای هفت نفر از متهمان به دست داشتن در انفجار مسجد شیعیان در استان الاحساء در سال ۲۰۱۴، حکم بدوی اعدام صادر کرد.

انفجار   |  صدور حکم اعدام برای ۷ تن در پرونده انفجار مسجد شیعیان عربستان

دادگاهی در ریاض برای هفت نفر از متهمان به دست داشتن در انفجار مسجد شیعیان در استان الاحساء در سال ۲۰۱۴، حکم بدوی اعدام صادر کرد.

دادگاه ویژه کیفری ریاض روز سه شنبه برای هفت نفر در خصوص پرونده انفجار مسجد استان شیعیه نشین استان الاحساء (شرق عربستان) در سال 2014، حکم اعدام صادر کرد.

بنا به این گزارش، دادگاه کیفری ریاض در صدور این احکام اولیه، همچنین سه متهم را ممنوع الخروج کرده و سه نفر دیگر را به تحمل 25 سال زندان محکوم کرد.

در این حکم بدوی آمده که جرم محکومان، انجام حمله مسلحانه به مسجد امام رضا (ع) در شهرک «الدالوه» استان الاحساء در نوامبر سال 2014، قتل عمد یک شهروند سعودی و سرقت خودروی وی برای استفاده در عملیات تروریستی و همچنین خرید یک طن مواد منفجره نیترات از یمن است.

در حادثه انفجار و تیر اندازی مسجد امام رضا (ع) در استان شیعه نشین الاحساء واقع در شرق عربستان، هفت نمازگزار شهید و چندین نفر هم زخمی شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان خود را پس از متهم کردن آنها به دست داشتن در اقدامات تروریستی، سرکوب و زندانی و یا اعدام می‎کند و برجسته‎ترین مورد آن، اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی سرشناس شیعی این کشور است که چند سال پیش به اتهام تلاش برای انجام اقدامات تروریستی، صورت گرفت.

رژیم آل سعود روز دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2014 در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر را به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی اعدام کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه