ارسال به دیگران پرینت

وزاری خارجه عراق و عربستان بر سر فعالسازی تفاهم نامه های دولت سابق به توافق رسیدند.

عراق و عربستان سعودی بر سر فعال سازی تفاهم نامه هایی که دولت سابق عراق بین طرفین امضا کرده بود، به توافق رسیدند. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: فؤاد حسین که میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بود، با وی درباره روابط دوجانبه و تغییرات مثبت در همه زمینه ها گفتگو کرد و دو طرف بر سر فعال سازی یادداشت تفاهم هایی که دولت های سابق عراق میان طرفین امضا کرده بودند، به توافق رسیدند.


وزاری خارجه عراق و عربستان بر سر فعالسازی تفاهم نامه های دولت سابق به توافق رسیدند.

عراق و عربستان سعودی بر سر فعال سازی تفاهم نامه هایی که دولت سابق عراق بین طرفین امضا کرده بود، به توافق رسیدند

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «فؤاد حسین» روز پنج شنبه با همتای سعودی خود درباره راههای تقویت همکاری دوجانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف گفتگو و تبادل نظر کرد.

این وزارتخانه افزود: فؤاد حسین که میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بود، با وی درباره روابط دوجانبه و تغییرات مثبت در همه زمینه ها گفتگو کرد و دو طرف بر سر فعال سازی یادداشت تفاهم هایی که دولت های سابق عراق میان طرفین امضا کرده بودند، به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، دو طرف همچنین تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور بویژه در زمینه کشاورزی، پتروشیمی، تامین انرژِی برای عراق و موضوع شبکه برق ارتباطی میان کشور های شورای همکاری را بررسی کردند.

دو طرف با اشاره به نتایج سفر مصطفی کاظمی و هیات همراه وی به واشنگتن و همچنین نشست سه جانبه میان عراق، مصر و اردن در امان پایتخت اردن، آخرین تحولات منطقه را بررسی و بر اهمیت تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

گفتنی است این اولین سفر فیصل بن فرحان وزیر امور خاجه عربستان سعودی به عراق از زمان تصدی این پست محسوب می شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه