ارسال به دیگران پرینت

اشمید: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه آژانس در پرونده اتمی ایران اعتماد دارد

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دست‌یابی به توافق درباره حل و فصل مسائل پادمانی گفت: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه و مستقل آژانس اعتماد دارد.

اشمید: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه آژانس در پرونده اتمی ایران اعتماد دارد

 «هلگا اشمید» شامگاه چهارشنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود افزود که اتحادیه اروپا به طور هم‌زمان سرگرم حفظ برجام از طریق برگزاری نشست کمیسیون مشترک است. اشاره او به نشست هفته آینده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ است که برای اولین بار پس از فراگیری بیماری کووید-۱۹ در وین منعقد می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹) در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، بیانیه مشترکی صادر و توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کنند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، ارتقاء بخشند. 

در این بیانیه آمده است؛ بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

در همین پیوند رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه ملاحظات اصولی جمهوری اسلامی در بیانیه مشترک ایران و ‌آژانس در نظر گرفته شد، گفت: در این بیانیه توافق شد با توجه به درخواست آژانس برای بازرسی از دو محل؛ دیگر بر اساس اطلاعات خود ‌آژانس ، درخواست دیگری نداشته باشند وآنها هم پذیرفتند.

علی اکبر صالحی تصریح کرد که جمهوری اسلامی هیچ وقت و هیچ گاه خلاف منافع ملی و حاکمیت ملی خود عمل نکرده و نسبت به آنچه که در عرصه بین‌المللی تعهد کرده پایبند است.

طرف‌های باقی‌مانده در برجام نیز تاکنون از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرده‌ و آن را گامی مثبت در راستای حفظ و تداوم این توافق ارزیابی کرده‌اند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه