ارسال به دیگران پرینت

بیانیه مشترک نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا؛

امنیت و رونق | «شراکت راهبردی عراق و آمریکا مبتنی بر تمایل دو طرف است.

نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه مشترکی درباره شراکت راهبردی دو کشور، تأکید کردند که این شراکت مبتنی بر تمایل دو طرف است.


امنیت و رونق | «شراکت راهبردی عراق و آمریکا  مبتنی بر تمایل دو طرف است.

نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه مشترکی درباره شراکت راهبردی دو کشور، تأکید کردند که این شراکت مبتنی بر تمایل دو طرف است.

 

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بیانیه مشترکی درباره شراکت راهبردی بغداد و واشنگتن صادر کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، در این بیانیه آمده است: «شراکت راهبردی عراق و آمریکا مبتنی بر تمایل مشترک در زمینه برقراری امنیت و رونق [کشور] است».

در ادامه این بیانیه بدون اشاره به اذعان مقامات عراقی به همکاری‌های ایران در مبارزه با عناصر سازمان تروریستی داعش در عراق، نوشته شده است: ‌«با یکدیگر، ائتلاف بین‌المللی ضد سازمان داعش به رهبری آمریکا و نیروهای امنیتی عراق توانستند داعش و خلافت آن را نابود کنند. ما به هماهنگی ادامه می‌دهیم به خاطر اینکه مطمئن شویم داعش دیگر برای عراق یا هر کشور دیگری تهدید محسوب نمی‌شود».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما بار دیگر، بر پایبندی طولانی‌مدت به هماهنگی‌های امنیتی دوجانبه در راستای ساخت توان ارتش عراق و مقابله با اقداماتی که منافع مشترک ما را تهدید می‌کند، تأکید می‌کنیم. همکاری امنیتی ما اساس توسعه همکاری‌ در زمینه‌های اقتصادی، انسانی، سیاسی و فرهنگی را تشکیل می‌دهد».

در بخش این بیانیه به همکاری‌های دو طرف در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و اقدام مشترک در این زمینه اشاره شده است.

پیشتر، دفتر نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که الکاظمی روز سه‌شنبه - ۱۸ آگوست بغداد را به مقصد آمریکا ترک کرده است. در این سفر، دور دوم گفت‌و‌گوی راهبردی بغداد-واشنگتن برگزار شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه