ارسال به دیگران پرینت

سفیر روسیه در لبنان :

تحریم لبنان | این اقدام تنها به تقویت حزب‌الله منجر خواهد شد.

«الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان گفت که واشنگتن احتمالا به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن لبنان است تا از این طریق به تضعیف حزب‌الله بپردازد اما این اقدام تنها به تقویت حزب‌الله منجر خواهد شد. وی افزود: «باید این نکته را مورد توجه قرار داد که این تلاش‌ها به وخیم‌تر شدن اوضاع عمومی لبنان منجر خواهد شد حال آنکه موضع حزب‌الله احتمالا تقویت می‌شود.»


  تحریم لبنان  |  این اقدام تنها به تقویت حزب‌الله منجر خواهد شد.

سفیر روسیه در لبنان گفت در حالی که واشنگتن از طریق تحریم لبنان به دنبال تضعیف حزب‌الله است اما این تحریم‌ها تنها به تقویت آن منجر خواهد شد.

«الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان گفت که واشنگتن احتمالا به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن لبنان است تا از این طریق به تضعیف حزب‌الله بپردازد اما این اقدام تنها به تقویت حزب‌الله منجر خواهد شد.

زاسیپکین اضافه کرد: «شیوه‌ای که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند این است که تحریم‌ها باید بر حزب‌الله تاثیر بگذارد و آن را نابود کند اما این تحریم‌ها نمی‌تواند از نظر اقتصادی تاثیری بگذارد چون این گروه حساب‌های بانکی ندارند. بنابراین ما داریم درباره افراد و سازمان‌هایی صحبت می‌کنیم که با فعالیت‌های حزب‌الله در ارتباط هستند. گاهی اوقات نیز اشاره‌هایی درباره ایجاد محدودیت‌هایی علیه متحدان سیاسی حزب‌الله مطرح می‌شود.»

سفیر روسیه افزود که آمریکا احتمالا در تلاش باشد تا تاثیرپذیری اقدامات محدود کننده خود را افزایش دهد.

زاسیپکین گفت: «باید این نکته را مورد توجه قرار داد که این تلاش‌ها به وخیم‌تر شدن اوضاع عمومی لبنان منجر خواهد شد حال آنکه موضع حزب‌الله احتمالا تقویت می‌شود.»

آمریکا طی ماه‌های اخیر تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله لبنان اعمال کرده است.

لبنان از اواسط اکتبر سال گذشته (مهرماه 1398) در بحران اقتصادی و سیاسی قرار دارد. این بحران پس از آن آغاز شد که «سعد الحریری» نخست وزیر سابق لبنان در تلاش برای نجات اقتصاد این کشور، اقدام به افزایش مالیات و برخی کالاها در این کشور کرد. پس از آن الحریری از سمت خود کناره‌گیری کرد و روز 22 ژانویه (2 بهمن) کابینه جدید به نخست وزیری «حسان دیاب» تشکیل شد اما انفجار مهیب روز سه‌شنبه گذشته در بیروت اوضاع در این کشور را وخیم تر کرده است.

بر اساس آخرین آمار تا کنون 158 نفر در این انفجار کشته شده و بیش از 6000 نفر نیز مجروح شده‌اند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه