ارسال به دیگران پرینت

وزیرخارجه آمریکا کناره گیری «برایان هوک» را تأیید کرد

وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نماینده ویژه این وزارتخانه در امور ایران از مقام خود کناره گیری می کند.

وزیرخارجه آمریکا کناره گیری «برایان هوک» را تأیید کرد

 «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با تأیید خبر کناره گیری «برایان هوک» از سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، از انتصاب «الیوت آبرامز» نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا به جانشینی هوک خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در یک بیانیه بدون اشاره به علت استعفای برایان هوک و تاریخ دقیق پایان مأموریت وی، هوک را «مشاوری قابل اعتماد» و «دوست خوب» برشمرد و مدعی شد که این نماینده ویژه آمریکا توانسته است ظرف دو سال گذشته، «به نتایجی تاریخی علیه رژیم ایران دست یابد!»

گفتنی است که برایان هوک در ابتدا از دستیاران ارشد «رکس تیلرسون» نخستین وزیر خارجه در دولت دونالد ترامپ بود که به رغم برکناری تیلرسون، به فعالیت‌های خود در وزارت خارجه آمریکا ادامه داد.

برایان هوک از چهره‌های شناخته شده و فعال در عرصه مخالفت با توافق هسته‌ای ایران (برجام) و پیشبرد سیاست اِعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران بود؛ سیاستی که گفته می‌شود در رسیدن به هدف موردنظر خود یعنی کشاندن ایران به پای میز مذاکره و دستیابی به توافقی در جهت منافع ساکنان کنونی کاخ سفید ناکام ماند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه