ارسال به دیگران پرینت

بازرس موقت وزارت امور خارجه آمریکا استعفا داد

بازرس موقت وزارت امور خارجه آمریکا کمتر از سه ماه پس از انتصابش در این سمت استعفا داد.

بازرس موقت وزارت امور خارجه آمریکا استعفا داد

به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، یک منبع آگاه گفت، دفتر بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا صبح چهارشنبه از طریق ایمیلی از سوی یکی از مقامات ارشد این وزارتخانه از تصمیم استفن آکارد، بازرس موقت وزارت امور خارجه آمریکا برای استعفا از سمتش مطلع شد.

هنوز دلیل استعفای آکارد مشخص نیست. در این ایمیل که از سوی دایانا شاو، معاون آکارد ارسال شده، آمده است: آکارد قصد بازگشت به ایالت ایندیانا را دارد.

دفتر بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره استعفای آکارد گفت: او استعفا داد تا به خانه اش بازگردد. همین. چیز بیشتری برای گفتن ندارم.  

آکارد یکی از متحدان مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد تا جایگزین استیو لینیک شود که در ماه مه اخراج شده بود. آکارد در دوران فرمانداری پنس در ایالت ایندیانا به عنوان هماهنگ‌کننده توسعه اقتصادی ایندیانا فعالیت کرده بود.

ارتباط آکارد با پنس و این حقیقت که وی پس از انتصاب به عنوان بازرس کل وزارت امورخارجه سمت خود به عنوان رئیس دفتر ماموریت‌های خارجی وزارت امورخارجه را نیز حفظ کرده بود، دیپلمات‌ها و قانون‌گذاران دموکرات را نگران کرد چرا که وی را بخشی از سیاسی شدن وزارت امور خارجه می‌دیدند.

وزارت امورخارجه و دفتر بازرس کل این وزارتخانه در مذاکرات نهایی بر سر انتشار گزارش خود درباره اقدام سال گذشته پامپئو برای اعلام وضعیت فوق‌العاده هستند؛ اقدامی که علی‌رغم مخالفت کنگره به دولت اجازه داد تا با سرعت فروش تسلیحات به ارزش هشت میلیارد دلار به عربستان و امارات را به خاطر جنگ‌شان در یمن تایید کند.

دفتر بازرس کل وزارت امورخارجه همچنین در زمان اخراج لینیک درباره سوء استفاده بالقوه از منابع مالیات دهندگان توسط پامپئو و همسرش تحقیق می‌کرد. پامپئو این مساله را که توصیه‌اش برای اخراج لینیک در حقیقت اقدامی تلافی‌جویانه بوده و اینکه درباره تحقیقات در حال انجام در وزارت متبوعش مطلع بوده، رد کرده است.    

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه