ارسال به دیگران پرینت

سفارت چین: آمریکا تنش‌ها را آرام کند و به مسیر درست بازگردد

با تیره شدن هر چه بیشتر روابط چین - آمریکا، سفارت چین در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای از ایالات متحده خواست تا از تنش‌ها میان دو کشور بکاهد.

سفارت چین: آمریکا تنش‌ها را آرام کند و به مسیر درست بازگردد

 سفارت چین شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: چنانچه روابط چین-آمریکا یک خودرو باشد، آمریکا در حال راندن آن در مسیر اشتباه است و بدتر آنکه، در حال فشردن پدال گاز است. اکنون زمان آن است که پا روی پدال ترمز گذاشته و به مسیر درست بازگشت.

اوایل روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد به چین دستور داده است تا پایان هفته کاری کنسولگری خود را در هوستون تگزاس ببندد. این اقدامات به اتهام مشارکت چین در جاسوسی ادعایی غیرقانونی و گسترده و عملیات های نفوذ آن در ایالات متحده انجام می‌شود.

چین این اتهامات را رد کرده و از ایالات متحده بابت نقض‌های مختلف قوانین بین‌المللی انتقاد می‌کند. چین همچنین گفته است که ایالات متحده در حال نفرت‌پراکنی علیه اتباع چینی است و همین امر موجب تهدیدهای بیشماری علیه این سفارتخانه در واشنگتن شده است.

سفارت چین همچنین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، قویا تعطیلی کنسولگری خود در هوستون را محکوم کرده و هشدار می‌دهد که پکن به آنچه "تحریک سیاسی" می‌خواند، واکنش نشان خواهد داد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه