ارسال به دیگران پرینت

آغاز دیدار ظریف و لاوروف

دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه دقایقی پیش در مسکو آغاز شد.


آغاز دیدار ظریف و لاوروف

دیدار «محمد جواد ظریف» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه ایران و روسیه امروز (سه شنبه) در محل ساختمان ضیافت های رسمی وزارت امور خارجه روسیه در خیابان اسپیریدونوفکا در زمان حاضر جریان دارد. 

در دستور کار مذاکرات وزیران خارجه ایران و روسیه، گفت وگو درباره روابط دوجانبه، برجام و  مسائل منطقه ای قرار دارد.

ظریف امروز درباره این دیدار گفت: متعاقب گفت وگوهای حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه امروز به مسکو سفر کرده ام.

وی افزود: من تاکید می کنم که روابط ایران و روسیه راهبردی است.در شرایط کنونی که تحولات عمده ای در سطح بین المللی در حال وقوع است نیاز به گفت و گوهای منظم بین دو کشور و با سایر دوستان وجود دارد.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: این سفر با همین دلیل برگزار می شود و موضوع مذاکرات روابط دوجانبه خواهد بود و درخصوص برجام هم گفت وگو می کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مسکو اعلام کرد: تمدید توافق ۲۰ ساله میان ایران و روسیه در دستورکار دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در خصوص پایان یافتن توافق جامع همکاری ۲۰ ساله ایران و روسیه در مارس سال آینده میلادی این مطلب را بیان کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز در راس هیاتی وارد مسکو شد و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه نیز وی را همراهی می کند.  

«کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو شب گذشته در حساب توییتری خود اعلام کرد: «محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه در سی‌امین سفر خود به روسیه به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی و در سومین سفر در ۶ ماه گذشته روز سه ‌شنبه در مسکو خواهد بود.»

وی افزود:  وزیر امور خارجه ایران علاوه بر تقدیم پیام رییس جمهوری به ولادیمیر پوتین، با سرگئی لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای حول برجام،  تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره خواهد کرد. 

 وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد: محمد جواد ظریف برای رایزنی در خصوص تازه ترین موضوعات منطقه ای و بین المللی با سرگئی لاوروف در ساختمان ضیافت های وزارت خارجه روسیه گفت وگو و تبادل نظر می‌کند.

امور خارجه ایران ایران و روسیه مسکو وزارت خارجه

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه