ارسال به دیگران پرینت

ترامپ| ترامپ بازنشر توییتی با محتوای نژادپرستانه را حذف کرد

در پی انتقاد از محتوای "نژادپرستانه" یک توییت که به وسیله دونالد ترامپ بازنشر شده بود، رییس جمهوری آمریکا آن را حذف کرد.

ترامپ| ترامپ بازنشر توییتی با محتوای نژادپرستانه را حذف کرد

 در این توییت، فیلمی منتشر شد که صحنه تقابل لفظی تعدادی از هواداران و مخالفان دونالد ترامپ در یک مجمتع بازنشستگان در ایالت فلوریدا را نشان می‌داد و فردی که هوادار رئیس‌جمهوری آمریکاست در آن فریاد می‌زد:‌ "قدرت سفیدپوستان."

این شعار کاربرد نژادپرستانه دارد و تیم اسکات، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که سیاه‌پوست است، آن را "توهین‌آمیز" دانسته بود. اسکات بازنشر این فیلم به دست ترامپ را "غیرقابل دفاع "عنوان کرد و خواهان حذف آن شد.

جاد دییر، از سخنگویان کاخ سفید در واکنش به انتقادها مدعی شد ترامپ متوجه این جمله نشده بود و آن چه به چشم او آمده بود، "اشتیاق زیاد هواداران بی‌شمارش بود."

ترامپ در بازنشر فیلمی که بعدا حذف کرد، از هوادارانش در مجمتع بازشستگان ویلجز در شمال شرقی شهر اورلاندو تشکر کرده و نوشته بود:‌ "دموکرات‌های بی‌عمل چپ افراطی در پاییز (انتخابات ریاست جمهوری)‌ سقوط خواهند کرد."

در فیلم حذف شده، یک هوادار ترامپ در پاسخ به کسانی که او را نژادپرست می‌خواندند، با مشت گره کرده پاسخ می‌داد: "قدرت سفیدپوستان."

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ این فرد به همراه گروهی دیگر از هواداران ترامپ در یک تجمع انتخاباتی شرکت کرده بودند. گروهی از مخالفان ترامپ هم با "نازی" و "نژادپرست" خواندن این افراد، علیه آن‌ها شعار می‌دادند.

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ به انتشار مطالبی با محتوای نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی متهم می‌شود. او به تازگی در یک سخنرانی انتخاباتی برای اشاره به بیماری کووید-۱۹ از عنوان "کنگ فلو" استفاده کرد که برگفته از نام ورزش چینی کنگ فو و واژه انگلیسی فلو به معنی سرماخوردگی است.

سخنگوی کاخ سفید با رد نژادپرستانه بودن این واژه، آن را اشاره به منشا این بیماری دانست که کشور چین است.

ترامپ همچنین در واکنش به تظاهرات نژادی صورت گرفته پس از مرگ جورج فلوید که در مواردی با تخریب و غارتگری همراه شد، در توییتر نوشت:‌ "وقتی غارتگری آغاز می‌شود، تیراندازی هم از پی آن می‌آید."

منتقدان ترامپ گفتند این جمله به یادآورنده سخنان رییس پلیس میامی در زمان اعتراض‌های نژادی دهه ۱۹۶۰ در آمریکاست و توییتر محدودیت‌هایی را برای این نوشته ترامپ وضع کرد و آن را برخلاف سیاست‌های خود درباره پرهیز از خشونت دانست.

نظرسنجی جدیدی که شنبه به وسیله شبکه خبری سی‌بی‌اس منتشر شد، نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان از نحوه واکنش دونالد ترامپ به اعتراض‌های نژادی اخیر رضایت ندارند. نیمی از پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند ترامپ نتوانسته است درک مناسبی را از نگرانی معترضان به نمایش بگذارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه