ارسال به دیگران پرینت

شورای حکام | ریاض از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام خوشحال شد

شورای وزیران سعودی با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران از قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت کرد.

شورای حکام | ریاض از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام خوشحال شد

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نشست هفتگی شورای وزیران عربستان(کابینه) بعد از ظهر دیروز سه‌شنبه به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

شورای وزیران عربستان در بخشی از  جلسه خود با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دست د اشتن در اتفاقات اخیر عراق و یمن اعلام کرد: قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر لزوم همکاری کامل و فوری ایران با این آژانس و اجازه دادن به آژانس انرژی اتمی برای بررسی سایت‌های مشخص در ایران ، گامی مهم و جدی برای مقابله با تجاوزهای تهران و نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی مربوط به برنامه هسته‌ای آن کشور است.

شورای وزیران سعودی با طرح این ادعا که سیاست های تهران تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی است، اقدام اخیر شورای حکام را امری ضروری توصیف کرد.

 پیش از این نیز عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در اتریش و نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود: عربستان سعودی از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس ارائه شد و از ایران می خواهد که به طور کامل و فوری با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و به آژانس اجاره دهد که به برخی سایت های مشخص دسترسی داشته باشد، استقبال می کند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه