ارسال به دیگران پرینت

نظرسنجی | اکثر آمریکایی‌ها ترامپ را عامل تفرقه در کشورشان می‌دانند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد که آمریکایی‌ها به شدت از وضعیت کشور ناخرسند هستند و اکثرا فکر می‌کنند که ترامپ به تنش‌ها در بحران ملی دامن زده است.

نظرسنجی |  اکثر آمریکایی‌ها ترامپ را عامل تفرقه در کشورشان می‌دانند

در حالیکه تنها ۵ ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، این نظرسنجی که از سوی   AP-NORC انجام شده چندان دورنمای روشنی برای رئیس جمهور نداشته است.

عملکرد او در رویارویی با پاندمی کرونا ، سقوط اقتصادی خشم عمومی از خشونت پلیس علیه یک سیاهپوست نتایج خوبی برایش نداشته است.

اکثر آمریکایی‌ها، حدود ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان گفته‌اند که کشور به سمت نادرستی حرکت می‌کند. حدود دو سوم از جمله ۳۷ درصد جمهوری‌خواهان گفته‌اند ترامپ آمریکا را تقسیم کرده است.  

تنها ۲۴ درصد گفته‌اند که کشور در مسیر درستی حرکت می کند. درکل ۳۷درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ در شیوع کرونا را تایید کره‌اند. اکثر آمریکایی‌ها ۵۴ درصد گفته‌اند ترامپ در ناآرامی‌ها بعد از مرگ فلوید سیاهپوست به دست پلیس اوضاع را بدتر کرد. ۷۲درصد از سیاهپوستان آمریکا و ۵۱ درصد از سفیدپوستان معتقدند که ترامپ اوضاع را بدتر کرده است.

از هر ۱۰ آمریکایی ۹ تن از عملکرد ترامپ در کل ابراز نارضایتی کرده‌اند و تقریبا همین تعداد از عملکردش در مسایل نژادی ناراضی بودند. در میان سفیدپوستان ۴۵درصد ترامپ را تایید کرده‌اند و ۳۷درصد کارش را در مسائل نژادی درست ارزیابی کرده‌اند.

در نظرسنجی مذکور از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر می گویند انتظار دارند که اعتراضات اخیر در سراسر کشورشان تغییری مثبت را رقم بزند.

  کثریت آمریکایی‌ها همچنین معتقدند که ماموران پلیس این کشور به طور کلی پاسخی متناسب به اعتراضات داده‌اند. درصد کمتری اما گفتند که افسران پلیس آمریکا از زور افراطی استفاده کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی ۵۴ درصد آمریکایی‌ها می گویند اعتراضات در کشورشان را تایید می کنند اما ۳۲ درصد با این اعتراضات مخالفت کردند. میزان ۱۴ درصد دیگر هم گفتند که نسبت به این اعتراضات نظری ندارند.

۴۴ درصد شرکت کننده‌های این نظرسنجی در عین حال گفته‌اند که این اعتراضات عمدتا تغییرات به جهت بهبود وضعیت را در کشورشان رقم میزند در حالی که ۲۱ درصد معتقد بوده‌اند که این اعتراضات تغییراتی منفی را در پی خواهد داشت. یک سوم نیز گفتند که این اعتراضات تفاوت چندانی در وضعیت به وجود نخواهد آورد.

هفت درصد آمریکایی‌ها گفتند که در هفته های گذشته در یک تظاهرات شرکت کرده‌اند. با وجود آنکه آمریکایی‌های سیاهپوست به میزان چشمگیری بیشتر احتمال تایید شرکت در تظاهرات را نسبت به آمریکایی های سفیدپوست داشته‌اند، این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که حدود نیمی از کسانی که در اعتراضات بوده‌اند سفید پوست بوده‌اند.

از هر ۱۰ سیاهپوست آمریکایی حدود هشت تن می گویند اعتراضات را تایید می کنند. همچنین حدود نیمی از آمریکایی‌های سفیدپوست نظر مثبتی به این اعتراضات داشته‌اند در حالی که یک سوم آنها با آن مخالف  بودند.

در مجموع آمریکایی‌ها با احتمال بیشتری می‌گویند که این اعتراضات مسالمت آمیز بوده تا خشونت آمیز و گروه اول معادل ۲۷ درصد و گروه دوم معادل ۲۲ درصد بوده‌اند. اما ۵۱ درصد گفتند که از نظر آنها این اعتراضات مخلوطی از مسالمت آمیز و خشونت آمیز بوده است. اکثریت آمریکایی ها معادل ۵۵ درصد در این نظرسنجی تصریح کردند که از نظر آنها ماموران امنیتی به اعتراضات اخیر پاسخی مناسب داده اند.اما ۴۴ درصد تصریح داشتند که این ماموران علیه معترضان اعمال زور افراطی کرده اند. در عین حال ۵۴ درصد پاسخگویان عقیده دارند که نحوه پاسخ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اعتراضات که تهدید به اعزام ارتش برای سرکوب آنها کرده بود، وضعیت را بدتر ساخت.

تنها ۱۲ درصد گفتند که پاسخ ترامپ وضعیت را بهتر ساخت و ۳۳ درصد نیز گفتند که این پاسخ هیچ تاثیری بر وضعیت نگذاشته است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه