ارسال به دیگران پرینت

هدیه تهرانی | عکس هدیه تهرانی | همسر هدیه تهرانی

هدیه تهرانی به خاطر نامزدش قید همه چیز را زد | ماجرای غیرتی شدن نامزد هدیه تهرانی چیست؟

هدیه تهرانی از برجسته ترین بازیگران زن سینمای ایران در سالهای پس از انقلاب بوده است.

هدیه تهرانی به خاطر نامزدش قید همه چیز را زد | ماجرای غیرتی شدن نامزد هدیه تهرانی چیست؟

هدیه تهرانی از ستاره های سینما در دهه های 70 و 80 است که در فیلم های مختلفی نظیر شوکران، قرمز، آبی، دنیا و چهارشنبه سوری درخشید. هدیه تهرانی به واسطه بازیگری حرفه ای، چهره زیبا و همینطور تن صدای خاصش از محبوب ترین بازیگران زن پس از انقلاب به شمار می رود. هدیه تهرانی علاوه بر بازیگری به عکاسی هم علاقه دارد و یک نمایشگاه عکاسی در سال 1388 برگزار کرد که البته جنجالی شد و حاشیه های مختلفی را برای او به وجود آورد. هدیه تهرانی در سال های اخیر بیش از آنکه به بازیگری بپردازد مشغول فعالیت های اجتماعی بوده و یکی از اقدامات او اعتراض به احداث پتروشیمی میانکاله بود که در زمان خودش بسیار خبرساز شد. هدیه تهرانی این روزها بیشتر به عنوان یک فعال محیط زیست و همینطور یک کنشگر اجتماعی فعالیت می کند.

«روز واقعه» از جمله فیلم‌های به یادماندنی سینمای ایران درباره واقعه عاشوراست که هر ساله با فرارسیدن ایام محرم یاد و خاطره‌اش در دل مشتاقان اهل بیت و علاقه‌مندان به سینما زنده می‌شود.

شهرام اسدی، کارگردان این فیلم ماندگار در گفتگو با فریدون جیرانی از جزییات ساخت «روز واقعه» سخن گفته است.

این سینماگر در بخشی از گفت‌وگو و در پاسخ به اینکه چرا هدیه تهرانی نقش راحله «روز واقعه» را ایفا نکرده در حالی‌که یکی از اولین گزینه‌های این نقش بوده است، توضیح داد: «محمدرضا شریفی‌نیا روزی هدیه تهرانی را در یک فروشگاه دید و به او پیشنهاد بازی  داد و بعد او را برای نقش راحله به من معرفی کرد. سپس او سر صحنه آمد و تست گریم انجام دادیم، حتی چند جلسه با او صحبت کردم تا از میزان هوش اجتماعی‌ و معاشرت او آگاه شوم، کاری که با درباره همه بازیگرهایی که می‌خواهم با آنها کار کنم انجام می‌دادم و در نهایت همه شرایط برای حضور او در پروژه فراهم شد اما هدیه تهرانی پس از چند روز سر صحنه آمد و گفت که نامزدی دارد که پدرش سنتی است و اجازه بازیگری را به او نمی‌دهد و بدین ترتیب حضور او در پروژه منتفی شد و خانم لادن مستوفی نقش راحله را ایفا کرد.»

اسدی ادامه داد: «جالب است که یک روز عزت الله انتظامی در اتاق گریم عکس هدیه تهرانی را با گریم نقش راحله دید و پرس و جو کرد که او کیست و قرار است چه نقشی را ایفا کند، وقتی ماجرا را برایش تعریف کردیم، آنقدر گریم و چهره او بر دلش نشسته بود که پیشقدم شد تا رضایت خانواده نامزدش را بگیرد اما ما گفتیم که شرایط از آنچه فکر می‌کند سخت تر است و امکان پذیر نیست.»

هدیه تهرانی

ماجرای ازدواج هدیه تهرانی با مردی جوان تر از خودش

در اولین روز سال ۱۳۸۶ ازدواج هدیه تهرانی با هومن بهمنش که در آن زمان فرد شناخته شده‌ای نبود و هشت سال از هدیه تهرانی کوچکتر بود، جزو پر سر و صدا ترین خبر رسانه ها شد، اما زندگی این دو نفر دوام نداشت و در همان سال به جدایی و طلاق منجر شد.

خانم تهرانی پس از طلاق از هومن بهمنش، دیگر ازدواج نکرده و همچنان مجرد است.

هومن بهمنش که مدیر فیلمبرداری است به تازگی با دختری به نام کیمیا ازدواج کرده است.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی این روزها چه می‌کند؟

هدیه تهرانی که متولد چهارم تیر ۱۳۵۱ است ۲۴ ساله بود که با سلطان وارد سینما شد و پس از دو نیم دهه اکنون در۵۰ سالگی دیگر تنها هدیه تهرانی بازیگر نیست. او نه مانند دیگران سراغ فیلمسازی و کارگردانی رفته و نه تهیه کننده سینما شده، در مقابل او طبیعت را انتخاب کرده است.

ما همه هدیه تهرانی را به عنوان بازیگر فیلم‌های محبوبمان مثل چهارشنبه سوری، خانه‌ای روی آب، قرمز، سلطان و…می‌شناسیم آیا حضور در فعالیت‌های زیست محیطی و یک تصمیم اشتباه نمی‌تواند کل سابقه هنری او را تحت‌الشعاع قرار دهد؟

حمیدرضا میرزاده، روزنامه‌نگار و کارشناس محیط زیست می‌گوید: «او برای ورود به مقوله حیات وحش و موضوعی مانند آزادسازی پارک ملی توران مشاوره‌های خوبی از افراد متخصص گرفت. همین داشتن اطلاعات باعث شد در حفاظت از یوز به دولت و پروژه بین‌المللی حفاظت از یوز آسیایی کمک کند.»

هدیه تهرانی

تولد هدیه تهرانی در دل طبیعت

محمد مهیمنی، عکاس به مناسب تولد ۵۱ سالگی هدیه تهرانی، بازیگر زن مشهور عکسی جالب از جشن ساده او در دل طبیعت منتشر کرد.

هدیه تهرانی در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او نخست برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جایش را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد. بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. او برای نقش آفرینی در چهارشنبه سوری موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد، مجله همشهری جوان، پس از مهناز افشار او را دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی نامید.

این بازیگر حالا در 51 سالگی اهداف متفاوت‌تری نسبت به دوران اوج خودش در سینما دارد و به دنبال مسائل اجتماعی و محیط زیستی است.

او تولدش را نیز در دل طبیعت جشن گرفته است.

هدیه تهرانی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه