ارسال به دیگران پرینت

ته چین مجلسی را اینطوری خوشمزه و خوش فرم درست کن

ته چین یک غذای خوشمزه و زیبا برای سفره های میهمانی است که اگر با این فرمول درست شود زبان زد خاص و عام می شود.

ته چین مجلسی را اینطوری خوشمزه و خوش فرم درست کن

زندگی رنگی | ته چین ها یکی از غذا های مصری می باشد که مرور زمان وارد فرهنگ غذایی ما شده است و امروزه تبدیل به یک غذای مجلسی و خوشمزه برای مهمانی ها می باشد. ته چین مرغ با فیله مرغ حلزوین طعم عالی دارد و شما می توانید این ته چین خوشمزه را مانند دیگر ته چین مرغ در فر یا بدون فر در قابلمه تهیه کنید. اگر دوست دارید یک غذای مجلسی با دورچین عالی تهیه کنید همراه ما باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین مرغ با مرغ حلزونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مرحله اول: تهیه مرغ حلزونی

استخوان سینه ی مرغ را جدا کرده و گوشت سین ه‌ی مرغ را به شکل نوارهای باریک و بلند خرد کردم و با نمک و فلفل و زردچوبه و تخم گشنیز ساییده و ادویه تندوری تمام تکه ها را مزه دار کردم و از یک طرف نوارها را بپیچید و با خلال دندان محکم کنید. ماهیتابه را کمی چرب کرده و جوجه حلزونی‌ ها را داخل ماهیتابه قرار دهید تا با حرارت متوسط رو به بالا یک طرف جوجه ها سرخ شود و برگردوندم تا طرف دیگه ی جوجه حلزونی ها سرخ شوند و کمی زعفران هنگام سرخ شدن روی جوجه حلزونی ها بریزید تا خوش عطر شوند.

مرحله دوم: آماده سازی برنج

برنج را از چند ساعت قبل با آب و نمک خیس کنید. در قابلمه‌ ای آب را جوش بیاورید، برنج را داخل آن بریزید و پس از نیم‌پز شدن، آبکش کنید. برنج را کنار بگذارید. برنج باید کمی دون تر از همیشه بردارید.

مرحله سوم: تهیه مایه ته چین

در این فاصله تخم‌مرغ‌ ها، ماست، نمک، پودرگل محمدی،هل‌ساییده ،فلفل، زعفران و نیمی از روغن زیتون یا مایع را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سپس برنج را با مایه ته‌چین مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پخت ته چین مرغ با فیله حلزونی

با کره یا روغن قالب‌ را چرب کنید و مواد ته چین را در قالب‌ بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سطح آن صاف شود و روی قالب را با فویل پوشانده و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار میدهیم تا پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین مرغ با مرغ حلزونی

  • می توانید ته چین را روی شعله‌پ خش کن با حرارت ملایم گاز هم دم بگذارید.
  • می توانید ته چین را داخل قابلمه تهیه کنید.
  • برای تهیه چیپس هویج باید آن را رنده درشت بزنید و به همراه کمی کره و شکر تفت دهید تا نرم و خوشرنگ شود.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه