ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه

قیمت طلا نگران کننده شد | اعلام جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا در روزهای اخیر علیرغم یک کاهش جزئی، در نیمه دوم کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفته و با توجه به افزایش قیمت دلار این نگرانی وجود دارد که پس از ماه‌ها به کانال‌های بالاتر صعود کند.

قیمت طلا نگران کننده شد | اعلام جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

خبرملت: بر اساس گزارش خبرملت، قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ روندی کاهشی را طی کرده است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت طلا حدود 400 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا در سال گذشته تا مرز گرمی سه میلیون تومان هم رفت اما به مرور روند کاهشی آغاز شد. در هفته‌های اخیر قیمت طلا بین دو کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در حال رفت و برگشت بوده است. تازه‌ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

هفته گذشته قیمت طلا و سکه با بازدهی مثبت بسته شد؛ اما رشد قیمت‌ها چندان قابل توجه نبود و کاهش ۲۶ دلاری انس جهانی طلا در بازار طلای داخلی تاثیری نداشت. آیا بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، بازار طلا از رکود ۶ ماهه نخست سال جاری خارج می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز هفته گذشته، قیمت طلا و سکه روند افزایشی محدودی داشت. با وجود نوسانات صعودی ناچیز، بازیگران بازار فلز زرد، بازار طلا و سکه را بی‌رمق و بدون روند دانستند. آنها معتقدند از ابتدای سال قیمت‌ها در رکود قرار دارد و این موضوع به تولیدکنندگان طلا صدمه زده است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه را در لحظه گشایش بازار امروز مشاهده می‌کنید.

قیمت طلا و سکه 18 شهریور 1402

کارشناسان اقتصادی می‌گویند اخبار اهرمی شده برای مهار قیمت در بازارهای مالی، این در حالی است که طی هفته گذشته پالس‌های مساعد سیاسی همواره روانه بازار شده و معامله‌گران در انتظار راستی‌آزمایی آن هستند.

به نظر می‌رسد برای هفته سوم شهریور بازار طلا همانند گذشته بیشتر از دلار خط بگیرد تا انس جهانی و چشم‌انتظار تغییرات قیمت دلار باشد. این در حالی است که معامله‌گران قیمت دلار را نیز در محدوده فعلی پیش‌بینی می‌کنند.

سکه‌های سبک با کمترین نوسان بسته شدند

روز پنجشنبه قیمت طلا و سکه تغییر قیمتی چندانی نداشتند و با همان قیمت‌های روز سه‌شنبه( ۱۴ شهریور) معامله شدند. روز پنجشنبه ۱۵ شهریور  سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۵۷ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان مبادله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته سکه‌های نیم، ربع ‌و گرمی بدون تغییر و با قیمت روز معاملاتی قبل خرید و فروش شدند. روز پنجشنبه نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم ۶ میلیون تومانی معامله شد.

روز پنجشنبه قیمت طلا کاهش داشت. هر مثقال با کاهش ۴۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۲۲ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 

بنابر اعلام رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه در هفته جاری ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته است همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در بازار ۱۰ هزار تومان ارزان شده است.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین در پاسخ به این سوال که نشانه‌هایی از کاهش رکود در بازار طلا مشاهده می‌شود یا خیر اظهار داشت: در این هفته رکود در بازار طلا با توجه به ایام اربعین بیشتر شد و احتمال اینکه تا پایان ماه صفر این شرایط در صنعت طلا ادامه داشته باشد نیز وجود دارد امیدواریم پس از پایان این ماه با شروع مراسم‌ها شرایط تغییر کند و رونق به این صنعت بازگردد.

وی افزود: این هفته شدت رکود و کاهش تقاضا بیشتر بود و بازار شرایط آرام و بدون التهابی سپری کرد.

رییس اتحادیه طلا و و جواهر تهران درباره تغیرات قیمتی هفته جاری نیز گفت: انس جهانی در طی این هفته افزایش ۹ دلاری داشت اما در بازارهای داخلی روند قیمت‌ها کاهشی بود به طوری قیمت طلای ۱۸ عیار با ۱۰ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان شد، سکه تمام طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان و طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند همچنین قیمت ربع سکه و نیم سکه هم ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. 

بذرافشان حرکت معکوس قیمت‌ها در بازارهای داخلی با انس جهانی را متاثر از تقاضا و نرخ ارز عنوان کرد و گفت: زمانی هم بوده که قیمت انس جهانی کاهش یافته اما در بازار داخلی قیمت‌ها افزایش یافته است، در این هفته نیز با توجه به ثبات نرخ ارز و کاهش تقاضا قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار نگرفت و با وجود افزایش انس جهانی، روند بازارهای داخلی کاهشی بود. 

وی در پیش بینی از قیمت طلا و سکه  نیز اظهار داشت: در هفته آینده نوسان قیمتی نداریم ممکن است با توجه به تغییرات انس جهانی، نرخ ارز و عرضه و تقاضا نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشیم که طبیعی است اما افزایش قیمت در بازار نخواهیم داشت بنابراین مردم منتظر تغیر نباشند و هر زمان که نیاز داشتند مبادلات خود را در بازار طلا انجام دهند.

قیمت طلا با روندی ملایم افزایشی می‌شود

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه با تاکید بر روند باثبات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال جاری تا کنون به تجارت‌نیوز گفت: «بازار طلا با وجود رکود تقاضا در روند کاهشی قیمت قرار گرفته است. گفتنی است سیگنال‌های مساعد سیاسی نیز به بازار تزریق و مانع رشد قیمت در بازار فلز زرد شده است.»

وی با ابراز خرسندی از روند باثبات قیمت در بازار طلا خاطرنشان کرد: «امیدواریم این روند در بازار همچنان ادامه داشته باشد و اقتصاد کشور به سمت ثبات پیش برود.»

این کارشناس بازار طلا در ادامه گفت: «بالاترین سطح قیمت طلا در ۶ ماه گذشت رقم ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و پایین‌ترین سطح قیمت مبلغ ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. گفتنی است با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر، روند تقاضا و قیمت در بازار طلا کاهش بیشتری داشته است.»

محمدولی در خصوص روند قیمت در بازار فلز زرد بعد از ماه صفر گفت:‌ «به نظر می‌رسد قیمت طلا با روندی ملایم افزایشی شود. این در حالی است که نوسانات قیمت دلار نیز می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا داشته باشد.»

وی افزود: «هر اندازه که قیمت دلار واقعی‌ باشد، قیمت طلا و سکه نیز واقعی‌تر خواهد شد.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه