ارسال به دیگران پرینت

ارزیابی اقتصادی و مالی پروژه‌های ساختمانی

در شرایطی که اکثر پیش‌بینی‌ها حاکی از وضعیت سخت صنعت ساختمان طی چند سال آینده است، باید آن دسته از طرح‌ها و پروژه‌هایی انتخاب و اجرا شوند که توجیه اقتصادی آنان به‌صورت واقع‌بینانه تهیه شده باشد.

ارزیابی اقتصادی و مالی پروژه‌های ساختمانی
در شرایطی که اکثر پیش‌بینی‌ها حاکی از وضعیت سخت صنعت ساختمان طی چند سال آینده است، باید آن دسته از طرح‌ها و پروژه‌هایی انتخاب و اجرا شوند که توجیه اقتصادی آنان به‌صورت واقع‌بینانه تهیه شده باشد. تنها در چنین شرایطی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند امیدوار به تحقق سودهای پیش‌بینی شده، باشند. براین اساس آشنایی کارشناسان و تصمیم‌گیران با تکنیک‌های ارزیابی اقتصادی پروژه‌های ساختمانی، ضرورتی انکارناپذیر است. واحد آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» برای تشریح ابعاد پیدا و پنهان ارزیابی اقتصادی طرح‌های ساختمانی (مسکونی، اداری و تجاری) یک دوره آموزشی برگزار خواهد کرد.

در این دوره فشرده تلاش می‌شود تا با حل مثال‌هایی بر پایه نرم‌افزار اکسل، شرکت‌کننده به‌طور عملی، تدوین گزارش ارزیابی اقتصادی برای پروژه‌های ساختمانی را فراگیرند. مباحث این دوره آموزشی که ۱۶ بهمن توسط بهروز ملکی و احمد هادی‌زاده، ارائه خواهد شد شامل موارد ذیل است: اقتصاد املاک، معیارهای ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری، تحلیل حساسیت، تشریح مفروضات شهرداری و حقوق مکتسبه سطح و سطوح پروژه‌ها بر اساس پهنه‌بندی طرح تفصیلی شهر تهران، مقایسه پروژه‌ها، اولویت‌بندی و سبد‌گردانی پروژه‌های ساختمانی، روش مدل‌سازی اقتصادی پروژه ساختمانی، کاربری پروژه‌ها و تعریف تناسب کاربری با موقعیت پروژه ساختمانی، مفروضات تورمی در مدل‌های اقتصادی پروژه ساختمانی، سیاست بهینه انتخاب سرمایه‌گذار، مشارکت و برون‌سپاری در پروژه ساختمانی، مدل‌های بهره‌برداری پروژه ساختمانی، فنون افزایش بازدهی پروژه ساختمانی، ارتباط سبدگردانی با گزارشات مجمع، گزارش افزایش سرمایه حسابرسی‌شده و.... متقاضیان ثبت‌نام در این دوره می‌توانند با واحد آموزش «دنیای‌اقتصاد» به شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۶ و ۸۷۷۶۲۴۱۱ تماس بگیرند.

 

 
 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه