ارسال به دیگران پرینت

روسیه میزبان مسابقات قهرمانی مردان جهان در والیبال

فدراسیون جهانی والیبال پس از تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) اعلام کرد روسیه میزبان قطعی مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2022 است.


روسیه میزبان مسابقات قهرمانی مردان جهان در والیبال

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد پس از تایید وادا مبنی بر اینکه پس‌گرفتن میزبانی این مسابقات از روسیه یا تغییر میزبانی به کشوری دیگر از نظر قانونی و عملی غیرممکن است، روسیه را میزبان قطعی مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2022 معرفی کرد.

در همین حال فدراسیون جهانی اعلام کرده که با همکاری وادا جزئیات مربوط به رای دادگاه داوری ورزش (CAS) درخصوص نمایش پرچم، سرود ملی، لباس فرم و سایر شناسه‌های روسیه در جریان این مسابقات را اجرایی خواهد کرد و همچنان به رویکرد خود مبنی بر ورزش پاک (بدون دوپینگ) متعهد است.

بنا به حکم دادگاه داوری ورزش، روسیه برای دو سال (تا پایان 2022) نمی‌تواند از نام، پرچم و سرود خود در مسابقات ورزشی جهانی استفاده کند. همچنین از میزبانی رقابت‌های مهم ورزشی در دو سال آینده محروم است.

با این حال CAS به ورزشکاران روس که در استفاده از مواد نیروزا نقشی نداشته و یا دوپینگ سازماندهی‌شده هم‌تیمی‌های خود را مخفی نکرده‌اند، اجازه داد به‌صورت مستقل در رقابت‌های جهانی و المپیک شرکت کنند. البته روسیه موفق شد دادگاه داوری ورزش را قانع کند که ورزشکاران شرکت‌کننده در این بازی‌ها بتوانند روی لباس‌های خود دست‌کم نام روسیه و آرم کمیته ملی المپیک این کشور را حک کنند.

دادگاه داوری ورزش در حکم خود رای پیشین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ که روسیه را برای چهار سال محروم کرده بود نصف کرد و محرومیت این کشور را به دو سال کاهش داد. وادا دلیل اصلی محرومیت چهارساله را حمایت دولت روسیه از دوپینگ ساختاری قهرمانان و ورزشکاران المپیکی و مخفی‌کاری عنوان کرده بود.

والیبال روسیه ازجمله ورزش‌های این کشور است که در آن دوپینگ سازمان‌یافته نقش و نماینده نداشت.

روسیه در سال 2018 از سوی FIVB به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2022 انتخاب شده بود که این میزبانی طی دو سال اخیر تحت تاثیر قضایای مربوط به دوپینگ در این کشور به مخاطره افتاده بود. اما اکنون با تایید وادا و اعلام فدراسیون جهانی میزبانی روسیه رسمی و قطعی شده است.

به این ترتیب مسابقات قهرمانی مردان جهان با شرکت 24 تیم از تاریخ 4 لغایت 21 شهریور 1401 در 10 شهر روسیه (مسکو، سن‌پطرزبورگ، اوفا، کالینینگراد، کازان، کمروف، کراسنویارک، نوووسیبریسک، یاروسلاو، یکاترینبورگ-بلگورود، شهر رزرو) برگزار خواهد شد.

حضور روسیه به عنوان میزبان و لهستان به عنوان قهرمان دوره گذشته در این رقابت‌ها قطعی است و 22 تیم دیگر از معبر مسابقات انتخابی به روسیه خواهند رسید.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه