ارسال به دیگران پرینت

شاهزاده اردنی | حصر خانگی‌ ولیعهد پیشین اردن تأیید شد

شاهزاده حمزه بن حسین؛ برادر "عبدالله دوم" شاه اردن و ولیعهد پیشین این کشور شنبه شب با انتشار فیلم ضبط شده، حصر خانگی خود را تأیید کرد.


شاهزاده اردنی | حصر خانگی‌ ولیعهد پیشین اردن تأیید شد

شاهزاده حمزه بن حسین؛ برادر "عبدالله دوم" شاه اردن و ولیعهد پیشین این کشور شنبه شب با انتشار فیلم ضبط شده، حصر خانگی خود را تأیید کرد.

به گزارش رسانه‌های عربی، شاهزاده اردنی اعلام کرد، روز شنبه بیانیه ارتش به دستم رسیده و از من خواسته شده دست به اقدامی نزنم که امنیت و ثبات کشور آسیب ببیند.

وی گفت: از دیگر تقاضای ارتش این بوده است که با مردم ارتباط نداشته باشم و با آنان سخنی نگویم.

وی هرگونه نقشه، طرح کشور خارجی و توطئه پشت پرده برای براندازی حکومت اردن را رد کرد و از اینها به دروغ‌های شاخداری یاد کرد که برای سرپوش گذاشتن [روی نواقص] در اردن بارها تکرار شده است.

وی افزود: بسیار متعجم که انتقاد ساده من از سیاست‌های اردن موجب بازداشتم شد.

ولیعهد پیشین اردن افزود من مسؤول ناکارآمدی، خرابی و ویرانی نیستم که به نهادهای [دولتی] وارد شده است.

حمزه بن حسین تصریح کرد، من بخشی از توطئه، ائتلاف [برای براندازی] نیز نیستم و آنچه برای ما حائز اهمیت است، کشورم است.

وی گفت که محافظان وی همگی در بازداشت هستند.

خبر تأیید حصر خانگی ولیعهد پیشین اردن درحالی منتشر می شود که شنبه شب ارتش این کشور در بیانیه‌ای هرگونه بازداشت این شاهزاده اردنی را رد کرده بود.

در بیانیه ارتش اردن آمده بود: شاهزاده بازداشت نیست تنها مشمول برخی اقدامات محدود کننده قرار گرفته است و از وی خواسته شده است از فعالیت‌هایی خودداری کند که امنیت را هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح اردن همچنین مدعی شدند که الشریف حسن بن زید، باسم ابراهیم عوض الله و دیگران نیز برای تحقیقاتی که جریان دارد، بازداشت شده اند.

براساس این بیانیه، تحقیقات همچنان ادامه دارد و نتایج آن به صورت کاملا شفاف و در چارچوب آنچه قانون منتشر خواهد شد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا شنبه شب نوشت: مقامات اردنی شاهزاده "حمزه بن حسین"را به همراه ۲۰ نفر دیگر به دلیل آن چه "تهدید برای امنیت کشور اردن" خوانده شده، بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها به دنبال آنچه "برنامه ریزی" برای توطئه و براندازی حکومت "عبدالله دوم" پادشاه فعلی اردن بوده" بازداشت شدند.

یک مسؤول امنیتی به واشنگتن پست گفت: یک فرد دیگر از خاندان حاکم نیز در کنار رهبران عشایر و افسران امنیتی برای نقشه براندازی پادشاه دست داشته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه