ارسال به دیگران پرینت

وزیر دفاع آمریکا:

بایدن | هنوز تصمیم نهایی را درباره خروج از افغانستان نگرفته‌ایم

وزیر دفاع آمریکا گفت که رئیس جمهور بایدن هنوز تصمیم نهایی را در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان نگرفته است.

 بایدن  |  هنوز تصمیم نهایی را درباره خروج از افغانستان نگرفته‌ایم

وزیر دفاع آمریکا گفت که رئیس جمهور بایدن هنوز تصمیم نهایی را در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران در دهلی نو گفت: من می‌دانم که گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رئیس جمهور تصمیمی در مورد نگه داشتن نیرو‌ها تا نوامبر گرفته است - تا ماه نوامبر البته من یک فرد اصلی در این بحث‌ها هستم و از نظر من رئیس جمهور تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وی تاکید کرد: هیچ تصمیمی در مورد مدت اقامت یا تعداد نیرو‌ها در این مورد اتخاذ نشده است.

آستین روز جمعه برای یک سفر سه روزه وارد دهلی نو شد. رئیس پنتاگون با نخست وزیر هند، نارندرا مودی و وزیر امور خارجه هند، سوبراهمانیام جیشانکار گفتگو کرد.

طالبان از آمریکا خواسته است تا خروج نیرو‌های خود را از افغانستان تا اول ماه مه طبق توافق سال گذشته به اتمام برساند. سهیل شاهین، یکی از اعضای تیم مذاکره طالبان در مذاکرات در مسکو، گفت که اگر نیرو‌های آمریکایی بیش از مهلت مه در افغانستان بمانند، توافق نامه فوریه ۲۰۲۰ با طالبان را نقض می‌کنند. بایدن در اوایل این هفته به‌ای بی سی نیوز گفت که همه سربازان آمریکایی می‌توانند تا اول ماه مه افغانستان را ترک کنند، اما "سخت خواهد بود".

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که تصمیم نهایی در مورد عقب نشینی نیرو‌ها هنوز اتخاذ نشده است و واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود در این زمینه است. رسانه‌های آمریکایی در اوایل هفته جاری گزارش دادند که دولت بایدن در حال بررسی تمدید استقرار نیرو‌های آمریکا در افغانستان به مدت ۶ ماه است به جای اینکه همه کارکنان را در موعد مقرر در اول ماه مه خارج کند.

در تاریخ ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰، آمریکا و طالبان در دوحه، قطر، توافق نامه صلح را امضا کردند که شرط خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی و همچنین آغاز مذاکرات داخل افغانستان و تبادل زندانیان بود. این گفتگو‌ها چندین بار به تأخیر افتاد تا اینکه دولت افغانستان و طالبان موفق شدند در مورد روند تبادل زندانیان به توافق برسند. دولت افغانستان و طالبان گفتگو‌های صلح را در سپتامبر سال گذشته در دوحه آغاز کردند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه