ارسال به دیگران پرینت

گمانه‌زنی یک مقام سابق کاخ سفید:

ترامپ دادگاهی می‌شود

«جان دین» مشاور کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون»، در پیامی توئیتری، با اشاره به هفت بار مراجعه مایکل کوهن، کارچاق‌کن و جعبه اسرار سابق ترامپ به دفتر دادستان حوزه منهتن نوشت: «بنا به تجربه شخصی‌ام به‌عنوان شاهدی کلیدی، به شما تضمین می‌دهم فردی که درباره دیگران اطلاعات دارد، اگر قرار نباشد از کسی شکایت کند هفت بار به دفتر دادستانی مراجعه نمی‌کند. درباره طرح اتهام علیه دونالد ترامپ و اطرافیانش از سوی دادستان منطقه‌ای، تنها مسئله این است که این اتفاق چند روز دیگر رخ می‌دهد.»

 ترامپ دادگاهی می‌شود

«جان دین» مشاور کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» پیش‌بینی کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا ظرف روزهای آینده دادگاهی می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، دین در پیامی توئیتری، با اشاره به هفت بار مراجعه مایکل کوهن، کارچاق‌کن و جعبه اسرار سابق ترامپ به دفتر دادستان حوزه منهتن نوشت: «بنا به تجربه شخصی‌ام به‌عنوان شاهدی کلیدی، به شما تضمین می‌دهم فردی که درباره دیگران اطلاعات دارد، اگر قرار نباشد از کسی شکایت کند هفت بار به دفتر دادستانی مراجعه نمی‌کند. درباره طرح اتهام علیه دونالد ترامپ و اطرافیانش از سوی دادستان منطقه‌ای، تنها مسئله این است که این اتفاق چند روز دیگر رخ می‌دهد.»

جان دین، که در دوره ریاست جمهوری نیکسون در کاخ سفید مشغول به کار بود، در لاپوشانی رسوایی واترگیت نقش مهمی داشت و سرانجام حاضر شد به عنوان شاهد در دادگاه استیضاح نیکسون به‌عنوان شاهد حضور یابد.

روز چهارشنبه گزارش‌هایی از هفتمین مراجعه «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن پیشین ترامپ به دفتر دادستان حوزه منهتن منتشر شد و گمانه‌ها حاکی از این است که هشتمین مراجعه وی نیز در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

تحقیقات دادستانی منهتن علیه ترامپ در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و تمرکز اولیه آن بر روی مبالغی بود که دو زن می‌گفتند به عنوان حق‌السکوت درباره روابط غیر اخلاقی با رئیس جمهور سابق آمریکا، از سوی کوهن به آن‌ها پرداخت شده است، اما بعدها به فعالیت‌های تجاری بزرگ ترامپ کشانده شد.

این دادستانی اکنون در حال بررسی چند جنبه مختلف از فعالیت‌های مالی و تجاری ترامپ است. روز سه‌شنبه رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دفتر دادستانی منهتن تحقیقات درباره پرونده‌های ترامپ را تشدید کرده و به طور ویژه بر روی یکی از شرکت‌های املاک ترامپ در نیویورک تمرکز کرده است.

همچنین ماه گذشته این دفتر دادستانی توانست پس از یک منازعه‌ طولانی حقوقی، گزارش پرداخت‌های مالیاتی ترامپ را به دست آورد. این در حالی است که ترامپ تلاش می‌کرد از طریق دیوان عالی آمریکا دستیابی به این اسناد را غیرممکن کند.

به طور جداگانه، دادستان کل نیویورک هم تحقیقاتی مدنی درباره این موضوع را هدایت می‌کند که آیا شرکت ترامپ ارزش املاک خود را به دروغ گزارش کرد تا بتواند وام و مزایای اقتصادی و مالیاتی دریافت کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه