ارسال به دیگران پرینت

دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را به شکل تحقیرآمیز و توهین‌آمیزی بدرقه کنند

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به تلاش تعدادی از نمایندگان دموکرات آمریکا برای استیضاح ترامپ در چند روز مانده به پایان ریاست جمهوری وی اظهار کرد: تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح مجدد ترامپ یک تلاش سیاسی است. دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را به شکل تحقیرآمیز و توهین‌آمیزی بدرقه کنند به نحوی که اثرگذاری وی برای آینده کاهش پیدا کند.

دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را به شکل تحقیرآمیز و توهین‌آمیزی بدرقه کنند

امیرعلی ابوالفتحدر ارتباط با طرح تعدادی از نمایندگان دموکرات برای استیضاح مجدد ترامپ بعد از حمله اخیر تعدادی از طرفداران وی به ساختمان کنگره آمریکا و صحبت های رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه طرح استیضاح ترامپ احتمالا در روز دوشنبه مطرح می شود، گفت: به نظر می رسد این امر بیشتر یک تلاش سیاسی باشد؛ چرا که با توجه به اینکه حدود ۱۰ روز دیگر  زمان ریاست جمهوری ترامپ به پایان می رسد به لحاظ زمان بندی امکان استیضاح وی  وجود ندارد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه جمهوری خواهان به شدت از دست ترامپ عصبانی هستند و تعداد زیادی از آنها در کنگره پشت او را خالی کرده و از رفتارهای اخیر او انتقاد کرده اند ، افزود: ولی آنها استیضاح و برکناری ترامپ در روزهای باقیمانده به پایان ریاست جمهوری وی را به مصلحت نمی دانند و نمی خواهند نام حزب جمهوری خواه به رئیس جمهوری گره بخورد که با استیضاح برکنار شده و باعث سرافکندگی حزب شود.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع توجه داشت استیضاح رئیس جمهوری که در این دوره از دوره قبل که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد آراء بیشتری کسب کرده و مورد حمایت قابل توجهی از  بدنه جمهوری خواه در بین مردم آمریکا است، باعث تشدید تنش ها می شود ، گفت: سران حزب جمهوری خواه به دنبال این هستند که این چند روز باقیمانده ریاست جمهوری ترامپ به آرامی سپری شود و دوران حضور او در کاخ سفید  با آرامش به پایان برسد.

وی با اشاره به برخی از بحث ها و اظهار نظرها در ارتباط با محاکمه ترامپ  اظهار کرد : عده ای از جمهوری خواهان موافق و عده ای مخالف این موضوع هستند. مخالفان محاکمه ترامپ در حزب جمهوری خواه با اشاره به پایگاه رای او معتقدند که مواجهه با ترامپ می تواند عواقب بدی برای حزب جمهوری خواه داشته باشد و در همین چارچوب با محاکمه وی موافق نیستند.

ابوالفتح با اشاره به اصرار برخی از نمایندگان دموکرات برای استیضاح ترامپ ادامه داد : آنها می خواهند در تاریخ ثبت شود که ترامپ رئیس جمهوری از حزب  جمهوری خواه دو بار از سوی دموکرات ها در معرض استیضاح قرار گرفت. آنها می خواهند ترامپ را به شکل تحقیر آمیز و توهین آمیزی از کاخ سفید بدرقه کنند و در طرح استیضاحی که اکنون آماده کرده اند اتهامات مطرح شده خیلی سنگین تر از اتهاماتی است که در موضوع استیضاح اول در مورد ترامپ مطرح کرده بودند. در واقع دموکرات ها می خواهند با این اقدامات، قدرت مانور و اثرگذاری ترامپ در آینده از جمله انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را محدود کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بایدن چندان از موضوع استیضاح و یا برکناری ترامپ استقبال نکرده است؟ خاطرنشان کرد: بایدن با توجه به مدت زمان زیاد حضورش  در عرصه سیاست آمریکا می داند که هر کدام از این اتفاقات چه عواقبی دارد و به نظر می رسد که عقلای قوم در حزب  دموکرات ترجیح می دهند بحث استیضاح مجدد ترامپ به مرحله عمل نرسد و فقط با مطرح کردن آن یک نوع رفع تکلیف را انجام داده باشند؛ چرا که آنها می دانند این اقدامات باعث واکنش هایی  از سوی ترامپ خواهد شد.

این کارشناس مسائل آمریکا در ارتباط با بستن حساب توئیتری ترامپ از سوی شرکت توئیتر و تبعات آن گفت: بعد از حادثه ششم ژانویه و حمله طرفداران ترامپ به کنگره سه گزینه در ارتباط با وی مطرح شد. یک گزینه این بود که با تکیه  به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، وزرای دولت قدام به برکناری ترامپ کنند که مایک پنس معاون ترامپ با این موضوع موافقت نکرد. گزینه دوم استیضاح ترامپ توسط کنگره بود که به نظر می رسد در این فرصت زمانی به نتیجه نمی رسد و گزینه سوم  نوعی بستن راه های ارتباطی ترامپ برای اثرگذاری بر روی افکار عمومی بود.

وی با بیان اینکه این تصور وجود داشت که توئیتر و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی اقدام به برخورد با ترامپ بعد از پایان ریاست جمهوری اش کنند ولی آنها زودتر این اقدام را انجام دادند، افزود: در مورد بستن توئیتر ترامپ انتقاداتی مطرح است و عده ای آن را مغایر با آزادی بیان می دانند و اینکه این اقدام ممکن است جامعه آمریکا را رادیکال تر کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه