ارسال به دیگران پرینت

گفتگوی تلفنی کامالا هریس و نتانیاهو درباره ایران

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره مجموعه‌ای از مسایل از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفتگویی تلفنی داشته‌اند.

گفتگوی تلفنی کامالا هریس و نتانیاهو درباره ایران

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره مجموعه‌ای از مسایل از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفتگویی تلفنی داشته‌اند.

بنا به اعلام کاخ سفید معاون جو بایدن در این تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو درباره "تعهد بی دریغ آمریکا به امنیت اسرائیل" اطمنیان خاطر داده است.

دو طرف بر ادامه و گسترش همکاری اطلاعاتی و امنیتی درباره مسائل خاورمیانه، از جمله برنامه هسته‌ای ایران و سیاست‌های منطقه‌ای این کشور تاکید کرده‌اند.

این اولین تماس هریس و نتانیاهو از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا است و پس از انصراف قدرت‌های اروپایی از قطعنامه‌ای علیه ایران انجام شده است.

آمریکا از تصمیم اروپایی‌ها استقبال کرده و گفته امیدوار است ایران از این "فرصت" برای تعامل سازنده استفاده کند.

دفتر بنیامین نتانیاهو می‌گوید او به کامالا هریس گفته است که با تمام وجود مانع از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای خواهد شد، تسلیحاتی که او گفته "برای نابودی ما ساخته می‌شود".

از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال فاصله گرفتن مواضع آمریکا و اسرائیل مطرح شده است.

در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، که بایدن معاون او بود، اختلافات کم‌سابقه‌ای میان رهبران دو دولت بروز کرد، اما بعدتر با روی کار آمدن دونالد ترامپ آمریکا به طور بی‌سابقه از برخی سیاست‌های اسرائیل حمایت کرد.

جو بایدن یک ماه پس از به قدرت رسیدن تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو داشت.

این تماس قبل از اعلام آمادگی آمریکا برای شرکت در جلسه‌ای با ایران انجام شد. آمریکا این تصمیم را پیش از اعلام عمومی به اسرائیل اطلاع داده بود.

کامالا هریس در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو همچنین مخالفت دولت آمریکا را با رسیدگی دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام جنایت جنگی از طرف اسرائیل اعلام کرده است.

یک روز پیش از تماس هریس با نتانیاهو دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که به اتهامات جنایات جنگی نظامیان اسرائیلی و گروه‌های شبه نظامی فلسطینی رسیدگی خواهد کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه