ارسال به دیگران پرینت

پروازهای مشکوک بالگردهای آمریکایی بر فراز مواضع حشد شعبی

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات هوایی جاسوسی بالگردهای آمریکایی بر فراز مواضع حشد شعبی در مناطق جنوب شهر «فلوجه» میان «عامریه الصمود» تا منطقه «جرف النصر» و تدابیر ویژه امنیتی نیروهای حشد شعبی خبر داد. این منبع با اشاره به اینکه این منطقه با رویداد خاصی روبرو نبوده است؛ این تحرکات را مشکوک دانست و از جنبش و جوش نیروهای حشد شعبی از بیم اهداف پلید آمریکایی‌ها خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی عراق در این مناطق اطلاعی از عملیات جاسوسی بالگردهای آمریکا بر فراز مواضع حشد شعبی ندارند

پروازهای مشکوک بالگردهای آمریکایی بر فراز مواضع حشد شعبی

منابع عرقی از بمباران مواضع داعش در دیالی، اعزام ۳۰۰ عامل انتحاری از سوی کشورهای عرب خلیج فارس به عراق از سال ۲۰۰۵ به بعد برای کشتن عراقی‌ها و پروازهای مشکوک بالگردهای نظامی آمریکا بر فراز مواضع حشد شعبی خبر دادند.

 یک منبع امنیتی عراقی از انفجار بمب در جنوب بغداد خبر داد و اعلام کرد: بمب کارگذاشته شده در کنار جاده‌ای در جاده «العدوانیه» در منطقه «الدوره» در جنوب بغداد منفجر شد که تلفات و خساراتی به دنبال نداشت.

بمباران مواضع داعش در دیالی

«محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از حمله به چهار مرکز داعشی در «زور الاصلاح» در شمال شرق دیالی خبر داد.

وی افزود: جنگنده‌های ارتش چهار مرکز داعشی را در منطقه «زور الاصلاح» در حومه ناحیه «جلولاء» در هفتاد کیلومتری شرق «بعقوبه» در استان دیالی هدف قرار دادند.

التمیمی گفت: در این بمباران که بسیار شدید بود مراکزی که از قبل شناسایی شده بود هدف قرار گرفت و این دومین عملیات طی 72 ساعت گذشته محسوب می شود.

مسئول تک تیراندازان داعش دستگیر شد

یک منبع امنیتی از بازداشت مسئول تک تیراندازان داعش خبر داد و اعلام کرد: سازمان اطلاعات عراق با هماهنگی سازمان اسایش اقلیم کردستان عراق موفق به دستگیری «بشار العدوانی» مسئول تک تیراندازان داعش شد.

این منبع بیان کرد: نیروهای اطلاعاتی «العدوانی» را رصد و حرکاتش را میان «فلوجه» و «هیت» به مدت سه ماه زیر نظر گرفتند و سرانجام طی عملیاتی برق آسا وی را در اربیل دستگیر کردند.

منبع عراقی بیان کرد: «العدوانی» یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های داعش محسوب می‌شود که از سوی سازمان اطلاعات عراق تحت تعقیب قرار داشت. وی سرکرده تروریست‌های خارجی در حملات علیه نیروهای عراقی در شمال بابل و «عامریه الفلوجه» و «الخالدیه» بود.

300 عامل انتحاری خود را در دیالی منفجر کرده‌اند

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای دیالی اعلام کرد: از جمله جنایات هولناکی که صورت گرفته این است که عوامل انتحاری از کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس پس از سال 2005 به عراق آمده و خود را در میان افراد بیگناه و بازارها و محله‌های در دیالی منفجر کرده اند و هزاران نفر را شهید و زخمی کرده‌اند.

وی افزود: عوامل انتحاری میلیاردها دینار زیان وارد کرده‌اند و این جدای از فجایع انسانی است که رقم خورده است.

المعموری گفت: باید به خانواده‌های قربانیان این امکان داده شود که علیه سازمان‌ها و هیت‌های دینی و دولتی در کشورهایی که در ورای اعزام عوامل انتحاری به عراق به ویژه دیالی بوده‌اند تا افراد بیگناه را به قتل برسانند، شکایت کنند.

وی بیان کرد: دیالی همچنان تاوان افراط گرایی و تفکر افراطی در کشورهای عربی که ثبات و امنیت عراق را نمی‌خواهند، پرداخت می‌کند.

المعموری تاکید کرد: 300 عامل انتحاری پس از سال 2005 خود را در استان دیالی منفجر کرده‌اند.

پاکسازی 50 کیلومتر از جاده‌های کشاورزی در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق از پاکسازی بیش از 50 کیلومتر از جاده‌های زراعی طی ساعات گذشته در چهار منطقه دیالی خبر داد.

وی گفت: عملیات پاکسازی جاده‌های کشاورزی از بمب‌هایی که تروریست‌ها برای هدف قرار دادن کشاورزان کار گذاشته بودند، انجام شد.

«الحسینی» از استراتژی پاکسازی کامل راهها به دست حشد شعبی به منظور فراهم آوردن امنیت در فصل کشت و کار کشاورزان و ممانعت از حملات تروریستی به روستاها و مناطق آزاد شده در دیالی خبر داد و آنرا در راستای فرستادن سیکنال اطمینان بخش به ساکنان و سوق دادن آنها به کار کشاورزی بدون ترس است.

وی افزود: همچنین این حاوی این پیام به تروریست‌هاست که زندگی با وجود همه اقدامات تروریستی آنها ادامه دارد.

دستگیری 2 داعشی در بغداد و موصل

اداره اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد: در راستای پیگرد قرار دادن داعش و هسته‌های خفته آن و با هماهنگی اطلاعات بغداد، نیروهای اطلاعاتی موفق به دستگیری یک تروریست در منطقه «سوق السمکه» از توابع بخش« الاعظمیه» بغداد شدند.

همچنین منابع عراقی از بازداشت یک داعشی در محله « الانتصار» در موصل در استان نینوا در شمال غرب عراق خبر دادند.

پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز مواضع حشد شعبی در جنوب« فلوجه»

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات هوایی جاسوسی بالگردهای آمریکایی بر فراز مواضع حشد شعبی در مناطق جنوب شهر «فلوجه» میان «عامریه الصمود» تا منطقه «جرف النصر» و تدابیر ویژه امنیتی نیروهای حشد شعبی خبر داد.

این منبع با اشاره به اینکه این منطقه با رویداد خاصی روبرو نبوده است؛ این تحرکات را مشکوک دانست و از جنبش و جوش نیروهای حشد شعبی از بیم اهداف پلید آمریکایی‌ها خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی عراق در این مناطق اطلاعی از عملیات جاسوسی بالگردهای آمریکا بر فراز مواضع حشد شعبی ندارند.

تداوم ناآرامی در ناصریه عراق

منابع امنیتی عراقی از ادامه ناآرامی در شهر «ناصریه» در استان «ذی قار» عراق و کشته شدن یک نفر که متولد سال 1996 بود و زخمی شدن 35 نفر دیگر که 10 نفر از نیروهای امنیتی در میان آنها هستند، خبر دادند.

کشف لانه داعشی‌ها در دیالی از سوی حشد شعبی

«طالب الموسوی» از کشف بسترها و مناطقی که داعش از آنها برای حملات به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی استفاده می‌کند، پرده برداشت.

وی افزود: فرماندهی عملیات، طی حملات اخیر در دیالی که به شهادت شماری از نیروهای حشد شعبی و نیز کشته شدن نیروهای امنیتی عراق منجر شد، موفق به شناسایی مراکز و بسترهای داعشی در دیالی شد.

الموسوی گفت: مناطق «زور شیخ بابا» و تپه های «حمرین» از بسترهای داعشی است که به علت شرایط جغرافیایی نیروها و خودروهای نظامی توان رسیدن به آسانی به آنها را ندارند و داعش از آنها برای حملات به اهداف غیرنظامی و امنیتی استفاده می‌کند.

وی افزود: طی روزهای آتی اخبار مسرت بخشی درباره نابودی این مراکز و بسترهای داعشی به گوش همگان خواهد رسید.

همزمان «عبدالخالق العزاوی» نماینده استان دیالی و عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: دیالی اخیرا شاهد رخنه‌های امنیتی بوده است که به قربانی شدن شماری از نیروهای حشد شعبی، غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراقی منجر شده است.

وی افزود: این رخنه‌ها به علت فعالیت شبکه‌های داعشی در برخی مناطق است. مناطق« زور شیخ بابا »و تپه‌های «حمرین» به مثابه مراکز مهم داعشی که تکفیری‌ها در آن فعال هستند محسوب می‌شود و حملات داعشی‌ها از این مناطق انجام می‌شود.

العزاوی گفت: داعش از شرایط جغرافیایی خاص مناطق مذکور برای پنهان شدن استفاده می‌کند و این سبب ادامه فعالیت داعشی‌ها در این مناطق است.

وی افزود: باید به حضور داعشی‌ها در این مناطق با عملیاتی برق آسا پایان داده شود زیرا کانون تهدید امنیتی خطرناک به ویژه پس از حملات اخیر داعش محسوب می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه