ارسال به دیگران پرینت

کرونا |محدودیت‌های کرونایی درعربستان ۲۰ روز دیگر تمدید شد

عربستان سعودی اعلام کرد که برای مهار گسترش ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن ، محدودیت‌های اعمال شده را تا ۲۰ روز دیگر تمدید می‌کند.

  کرونا |محدودیت‌های کرونایی درعربستان  ۲۰ روز دیگر تمدید شد

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، یک منبع رسمی در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این محدودیت ها برای اجتماعات انسانی، متوقف کردن فعالیت ها و برنامه های تفریحی، تعطیلی سینماها و تعلیق ارائه خدمات در رستوران ها و کافه ها تا ۲۰ روز دیگر تمدید و از ساعت ۲۲ یکشنبه  ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ (۲۶ بهمن) اجرا می شود.

این منبع همچنین با اشاره به اجرای اقدامات احتیاطی در مورد رویدادها، جلسه ها، اجتماعات ، مهمانی ها و مراسم خاکسپاری همه شهروندان را ملزم به رعایت این پروتکل ها کرد.

وی تصریح کرد که این اقدامات با هدف تشدید تلاش ها برای جلوگیری از خطرات افزایش منحنی اپیدمیولوژیک در مناطق مختلف کشور به ویژه با وجود نشانه هایی از ویروس جهش یافته و ضعف در اجرای اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های مصوب و نیز اهمیت حفظ سلامت عمومی جامعه و دستیابی به کنترل بهینه از شیوع این ویروس است.

 در چهارم فوریه عربستان برای مقابله با کووید- ۱۹ و با افزایش رشد مبتلایان به این ویروس همه رویدادها و اجتماعات را  به مدت یک ماه در این کشور به حالت تعلیق درآورد این در حالی است که پیش از این موارد ابتلا به مدت چندین هفته روند نزولی را ثبت کرده بود.

وزارت کشور سعودی ماه گذشته نیز اعلام کرد که با هدف محدود کردن افزایش منحنی شیوع ویروس، تاریخ لغو تعلیق سفر برای شهروندان و باز کردن کامل راههای زمینی ، دریایی و هوایی از۳۱ مارس به ۱۷ تغییر می یابد.

وزارت کشور عربستان سعودی افزوده است: کلیه افرادی که طی سه ماه گذشته از کشورهای اروپایی یا کشورهایی که کرونا در آن شیوع یافته وارد خاک عربستان شدند، لازم است تا تست کرونا بدهند.

وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه های مربوطه تلاش خود را برای آموزش شهروندان و ساکنان در مورد نیاز به رعایت همه اقدامات برای محدود کردن شیوع بیماری همه گیر به کار گرفته اند.

عربستان سعودی بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را در میان کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

تاکنون بیش از ۳۶۸ هزار مورد ابتلا به بیماری «کووید-۱۹ » در عربستان گزارش شده و مرگ ۶ هزار و ۶۲۱ بیمار کرونایی نیز در این کشور ثبت شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که خارجی‌هایی که از انگلیس و آفریقای جنوبی وارد سرزمین عربستان می‌شوند، باید به مدت چهارده روز در قرنطینه باشند.

در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر، عربستان ماه گذشته همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به مدت دو هفته بست.

اول دی ماہ امسال نیز شروع موج دوم کرونا در عربستان، این کشور را مجبور به ممنوعیت ورود پروازهای خارجی کرد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه