ارسال به دیگران پرینت

اردوغان:

ترکیه تا سال ۲۰۲۳ به کره ماه فضاپیما ارسال خواهدکرد

اردوغان که در مراسم معرفی برنامه ملی فضایی در مرکز در آنکارا شرکت کرده بود ، اظهار داشت : اولین و مهم ترین هدف ما در برنامه ملی فضایی، دستیابی به اولین تماس با ماه در صدمین سال ایجاد جمهوری ترکیه در سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود. وی در تشریح سایر اهداف کشورش در پیگیری برنامه ملی فضایی گفت که هدف دوم برنامه ملی فضایی راه اندازی یک برند است که بتواند در زمینه تولید نسل بعدی ماهواره با جهان رقابت کند.


ترکیه تا سال ۲۰۲۳ به کره ماه فضاپیما ارسال خواهدکرد

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت که یکی از اهداف برنامه فضایی کشورش فرود در ماه با استفاده از توان داخلی تا پایان سال ۲۰۲۳ است .

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در مراسم معرفی برنامه ملی فضایی در مرکز در آنکارا شرکت کرده بود ، اظهار داشت : اولین و مهم ترین هدف ما در برنامه ملی فضایی، دستیابی به اولین تماس با ماه در صدمین سال ایجاد جمهوری ترکیه در سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود.

وی در تشریح سایر اهداف کشورش در پیگیری برنامه ملی فضایی گفت که هدف دوم برنامه ملی فضایی راه اندازی یک برند است که بتواند در زمینه تولید نسل بعدی ماهواره با جهان رقابت کند.

اردوغان توسعه سیستم موقعیت‌یابی و زمان بندی متعلق به ترکیه را هدف دیگر کشورش از برنامه ملی فضایی برشمرد و گفت که هدف چهارم اطمینان از دسترسی به فضا و ایجاد بندر فضایی (سایتی برای پرتاب و دریافت فضاپیما ) و هدف پنجم ما از آن سرمایه‌گذاری در حوزه آب و هوای فضایی و توسعه اختیارات فضایی است.

ارتقای ترکیه به سطح پیشرفته در رصد نجومی و مشاهده اجرام آسمانی از زمین ، توسعه بیشتر سیستم اقتصادی صنایع فضایی ، ایجاد ناحیه ای برای توسعه فنآوری های پراکنده ، توسعه منابع انسانی موثر و کارآمد در زمینه فضا و در نهایت اعزام یک شهروند ترکیه به فضا از دیگر اهدافی است که به گفته اردوغان این کشور در برنامه فضایی خود دنبال می کند.

 

سیاست گذ اری دقیق و پشتکار

مصطفی وارانک، وزیر صنایع و تکنولوژی ترکیه هم در این ارتباط گفت که  آژانس فضایی ترکیه برنامه‌ای را تدارک دیده است که باعث ارتقا سطح توانمندی و ظرفیت‌های موجود کشور در زمینه اقتصاد فضایی خواهد شد.

وارانک افزود :با اجرای برنامه ملی فضایی، ترکیه قادر به تولید محصولات بیشتری دارای ارزش افزوده بالا خواهد شد.

به گفته این مقام ترکیه برنامه ملی فضایی تنها با منابع انسانی و پول انجام نمی‌گیرد بلکه برای تحقق آن سیاست‌گذاری‌های دقیق و پشتکار لازم است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه