ارسال به دیگران پرینت

تصاویر منتخب جهان ورزش در آبان‌ماه

بهترین تصویر روز از یکم تا سی‌ام آبان از میان رقابت‌های مختلف ورزشی هم‌چون فوتبال، فرمول یک، راگبی، موج سواری، بیلیارد، شنا و دوچرخه سواری توسط ایسنا انتخاب و منتشر شد که در ادامه ۱۰ عکس برتر منتخب این ماه را می‌بینید.

تصاویر منتخب جهان ورزش در آبان‌ماه

هفتاد و پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری La Vuelta در اسپانیا برگزار شد. لحظه‌ای از دور دوم این رقابت‌ها را داوید راموس به ثبت رساند که پاییز زیبای پامپلونا را نیز نشان می‌داد.

 

محمد اکرم، اهل پاکستان و به طور مادرزادی بدون دست است. او در در کودکی گوشه‌گیر بود و با اطرافیانش ارتباط نداشت. او به بیلیارد علاقه پیدا کرد و تصمیم گرفت این ورزش را یاد بگیرد. هر چند شاید بازی کردن این ورزش بدون دست در نگاه اول غیرممکن به نظر برسد اما محمد با استفاده از چانه‌اش به توپ ضربه می‌زند. محمد حالا شهرت زیادی پیدا کرده است و خودش می‌گوید اگر دولت حمایتش کند می‌تواند در مسابقات جهانی هم شرکت کند.

 

زمانی که تئو کورین کودک بود به بیماری عجیبی مبتلا شد که جانش را تهدید کرد. به همین خاطر پزشکان تصمیم گرفتند برای نجات تئو دست و پاهایش را قطع کنند. کورین به توصیه پزشکان به شنا کردن پرداخت. او در ابتدا از آب متنفر بود اما با غلبه بر این ترس توانست به یک شناگر حرفه‌ای تبدیل شود و در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ با ۱۶ سال سن جوانترین عضو تیم فرانسه لقب بگیرد. کورین از پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ صرف نظر کرد تا وارد چالش دیگری شود. او می‌خواهد ۱۲۲ کیلومتر در دریاچه تیتاکانای پرو شنا کند. لحظه‌ای از تمرین این شناگر فرانسوی را فرانک فیف به ثبت رساند.

 

طوفان اپسیلون بادهای ۷۰ کیلومتر بر ساعت و باران‌های سیل آسا را برای بریتانیا به همراه آورد. این اتفاق خبر خوبی برای موج سواران نازاره در ساحل غربی پرتغال بود، جایی که ارتفاع موج‌ها به ۲۰ متر هم می‌رسید. اوکتاویو پاسوس لحظه‌ای از رقابت یکی از ورزشکاران را با امواج سهمگین به ثبت رساند.

 

فوتبال یکی از ورزش‌های پر برخورد است و ممکن است در جریان یک مسابقه چند بازیکن آسیب ببیند. گاهی اوقات خطر از بیخ گوش یک بازیکن می‌گذرد، اتفاقی که برای تیمو بیرمن در جریان دیدار اوسنابروک و ساندهاوزن در بوندسلیگای دو رخ داد.

نیکلاس نارتی با پا می‌خواست به توپ ضربه بزند اما استوک‌هایش با صورت و چشم بازیکن اوسنابروک برخورد کرد.

 

در یک مسابقه راگبی دو بازیکن برای گرفتن توپ در تلاش بودند و این تلاش به برخورد با یکدیگر منجر شد. در نگاه اول معلوم نیست که کدام دست متعلق به کدام بدن است. اگر رنگ پوست‌شان هم شبیه هم بود تشخیص سخت‌تر هم می‌شد.

 

نیمرخ سیاه یک مرد پاکستانی در حال کریکت بازی کردن هنگام غروب خورشید توسط اختر سومرو به ثبت رسیده است.

 

 لانس استرول در فرمول یک ترکیه حضور داشت و توانست در تعیین خط شگفتی‌ساز شود و به عنوان نفر اول از خط عبور کند. کلایو میسون لحظه‌ای از عبور راننده کانادایی در دور تمرینی را به ثبت رساند.

 

مانوئل نویر در دیدار آلمان و اسپانیا از هر زمان دیگری در دوران بازی‌اش، به درون دروازه رفت و توپ را برای شروع مجدد بازی بیرون آورد. نویر و هم تیمی‌هایش در لیگ ملت‌های اروپا برابر اسپانیا با نتیجه ۶ بر صفر شکست خوردند. دریافت شش گل در یک مسابقه اتفاقی است که از حدود ۸۰ سال پیش برای آلمان رخ نداده بود. نویر هم تا به حال در یک بازی شش گل نخورده بود.

 

رقابت‌های فرمول یک ترکیه با قهرمانی لوییس همیلتون به پایان رسید. راننده بریتانیایی با این پیروزی برای هفتمین بار فاتح فرمول یک جهان شد. او توانست به رکورد میشاییل شوماخر برسد و پرافتخارترین راننده فرمول یک شود. کلایو مسیون لحظه‌ای از خوشحالی همیلتون پس از این اتفاق بزرگ را به ثبت رساند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه